Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningg
You need to log in to create posts and topics.

IceMan!

Prova följande övningar: http://www.svl.ch/basic_drills.html

Hur fungerar de för dig?

Sparkar jag på mer med benen så får jag mer fart och kroppen får ett högre och bättre vattenläge och då går lättare att andas men detta gör ju att man tröttar ut sig fortare också. Jag känner hur mycket lättare och snabbare det går när jag får upp kroppe

Kan detta vara nått?
Har inte testat själv, det är kanske bra?

Ha det bra!

Jag har köpt boken Total immersion av Terry Lauglin ISBN: 0743253434

Det är mycket väl spenderade 119:- hos CDON. Många bra tips om hur man simmar.

.

Ice Man, du ska försöka göra allt så enkelt som möjligt.

Rotationen bör ske med hela kroppen - utan att överdriva. Andningen skall ske som en naturlig del av isättningen och sträckningen av hand/arm. Bensparken gör att du sedan roterar tillbaka till mi

Så lite rotation som möjligt men hela kroppen alltså även höfter och ben skall rotera? Då är jag med.
Jag ligger klart lägre i vattnet än "vattenlinjen vid pannan", har nästan hela huvet under vattnet. Jag har vid några tillfällen provat att vrida upp

Man ska absolut inte vara rädd för att experimentera i vattnet. Vad händer om jag toköverdriver rotationen? Om jag sätter i armen längre ut? Längre in? Närmare kroppen? Längre bort?

Huvudpositionen i TI tror jag handlar en hel del om hållning generellt

Anders: beställde boken på Adlibris för 108kr. Gratis frakt också. Vi får hoppas den är bra annars kommer du att få en påhälsning!

En fråga: man skall ha den under dräkten, det fattar jag men skall den vara på magen eller på ryggen? Fattar inte hur den

Kanske ihoprullad nedstoppad i badbyxan...... fast det är kanske en annan sport.. 😉