Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 11:47"Alla saker är svåra innan de blir enkla" sa min bilskolelärare. Det ligger något i det. 😉
"Alla saker är svåra innan de blir enkla" sa min bilskolelärare. Det ligger något i det. 😉
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 12:38Torbjörn: jag hänger hemskt gärna på. Tid och plats?
Torbjörn: jag hänger hemskt gärna på. Tid och plats?
Quote from Håkan Öhling on 21 August 2010, 19:22Vi kör igång en crawl-skola inom några veckor på Åbybadet i Göteborg i Triathlon Väst regi. Man behöver inte vara (eller bli) medlem. Alla är välkomna! Info på klubbens hemsida.
Vi kör igång en crawl-skola inom några veckor på Åbybadet i Göteborg i Triathlon Väst regi. Man behöver inte vara (eller bli) medlem. Alla är välkomna! Info på klubbens hemsida.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 12:53Jag har kört en del andningsträning med platta och visst blir det lättare att andas då. Dock tycker jag inte att det ger så mycket eftersom plattan ger en onaturligt hög position i vattnet. Tar jag bort plattan så är jag tillbaks på samma problem igen...
Jag har kört en del andningsträning med platta och visst blir det lättare att andas då. Dock tycker jag inte att det ger så mycket eftersom plattan ger en onaturligt hög position i vattnet. Tar jag bort plattan så är jag tillbaks på samma problem igen...
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 14:26låta som din höft är låg också.
har du testat att simma med en dolme? då få du ben och höften upp vid vatten nivå och när du andas du behöver inte känner att du lyfta hela kroppen bara huvud.
en enkel test att ser om det har något att göra med din vatt
låta som din höft är låg också.
har du testat att simma med en dolme? då få du ben och höften upp vid vatten nivå och när du andas du behöver inte känner att du lyfta hela kroppen bara huvud.
en enkel test att ser om det har något att göra med din vatt
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 14:45Har också andningsproblem. Med dolme är det oändligt mycket lättare - jag slipper kämpa för att hålla benen upp, glidet blir mycket bättre o andningen en barnlek. Det svåra är att behålla läget i vattnet när benen utan dolme draggar 3-4 decimeter under yt
Har också andningsproblem. Med dolme är det oändligt mycket lättare - jag slipper kämpa för att hålla benen upp, glidet blir mycket bättre o andningen en barnlek. Det svåra är att behålla läget i vattnet när benen utan dolme draggar 3-4 decimeter under yt
Quote from Håkan Öhling on 26 August 2010, 16:50Det man egentligen vill uppnå är att forma om kroppen till en surf-bräda. Det gör man genom att skapa en "spänd yta" neråt i vattnet. Armar, bröst, mage, höfter och ben samspelar till en enhet. På denna surf-bräda glider man fram.
Prova genom att exper
Det man egentligen vill uppnå är att forma om kroppen till en surf-bräda. Det gör man genom att skapa en "spänd yta" neråt i vattnet. Armar, bröst, mage, höfter och ben samspelar till en enhet. På denna surf-bräda glider man fram.
Prova genom att exper
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 16:57När jag simmar ryggsim (som jag för övrigt har mkt lättare för) så ligger huvudet också lågt, öronen är helt under vattnet så det går inte att höra något runt omkring. Jag har väldigt låg fettprocent och flyta kan jag inte även om jag slappnar av. Känns
När jag simmar ryggsim (som jag för övrigt har mkt lättare för) så ligger huvudet också lågt, öronen är helt under vattnet så det går inte att höra något runt omkring. Jag har väldigt låg fettprocent och flyta kan jag inte även om jag slappnar av. Känns
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 17:01"jag kom ingen vart alls"
detta säg ganske mycket om din simning. jag tror du måste träna att fånga vatten med din hand och arm när du simma. om du gå ingenstans utan bed, sen när du ska andas din arm som är kvar i vatten bara drag dig neråt.
händerna
"jag kom ingen vart alls"
detta säg ganske mycket om din simning. jag tror du måste träna att fånga vatten med din hand och arm när du simma. om du gå ingenstans utan bed, sen när du ska andas din arm som är kvar i vatten bara drag dig neråt.
händerna
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 17:06Jag fick lära mig att försöka pressa ner bröstkorgen djupare så att den nästan känns som man simmar nedför. När jag gjorde det så vips så hamna benen betydligt högre och jag gled mycket lättare i vattnet. Minskade antalet simtag på 25m från 27-28 till 20-
Jag fick lära mig att försöka pressa ner bröstkorgen djupare så att den nästan känns som man simmar nedför. När jag gjorde det så vips så hamna benen betydligt högre och jag gled mycket lättare i vattnet. Minskade antalet simtag på 25m från 27-28 till 20-