Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 09:15Vad jag förstått på olika forum (som garmins support inte förstått) är att 705;or tillverkade efter ett specifikt datum har just dessa problemen medan 705;or som har ett längre serie.nr och alltså är tillverkade tidigare inte har detta problemet.
Inget s
Vad jag förstått på olika forum (som garmins support inte förstått) är att 705;or tillverkade efter ett specifikt datum har just dessa problemen medan 705;or som har ett längre serie.nr och alltså är tillverkade tidigare inte har detta problemet.
Inget s
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 10:51Passar på ställa några frågor ang Edge-705 till er som använder den:
- Hur lång är batteritiden i praktiken?
- Går det att stänga av kartvisarfunktionen och bara använda övriga funktioner (motsvarande en 500) för att spara batteri?
/M
Passar på ställa några frågor ang Edge-705 till er som använder den:
- Hur lång är batteritiden i praktiken?
- Går det att stänga av kartvisarfunktionen och bara använda övriga funktioner (motsvarande en 500) för att spara batteri?
/M
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 11:14Efter VR i somras (11h) hade jag en hel del batteri kvar, gissningsvis skulle min enhet klarat ett par timmar till. Klubbkompisar med mer erfarenhet pratar om ~15h. Det finns också batteripack med usb-anslutning från tredjepartstillverkare att köpa för at
Efter VR i somras (11h) hade jag en hel del batteri kvar, gissningsvis skulle min enhet klarat ett par timmar till. Klubbkompisar med mer erfarenhet pratar om ~15h. Det finns också batteripack med usb-anslutning från tredjepartstillverkare att köpa för at
Quote from Berit Bengtson on 23 August 2010, 11:18Marcus R undrade:
> Hur lång är batteritiden i praktiken?
Upp till 17h> Går det att stänga av kartvisarfunktionen och
> bara använda övriga funktionerJa, man kan välja vilka sidor man vill visa, står i bruksanvisningen (varför inte ladda hem bruxet o
Marcus R undrade:
> Hur lång är batteritiden i praktiken?
Upp till 17h
> Går det att stänga av kartvisarfunktionen och
> bara använda övriga funktioner
Ja, man kan välja vilka sidor man vill visa, står i bruksanvisningen (varför inte ladda hem bruxet o
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 11:24"Det som krävs (förutom batteriet!) är en USB-laddkabel och inte en vanlig USB-datakabel"
Jag tror inte det är nödvändigt Håkan. Det är nog mer vad som sitter i andra ändan. Jag skulle härom kvällen logga min puls när jag sov. Och använde min vanliga USB
"Det som krävs (förutom batteriet!) är en USB-laddkabel och inte en vanlig USB-datakabel"
Jag tror inte det är nödvändigt Håkan. Det är nog mer vad som sitter i andra ändan. Jag skulle härom kvällen logga min puls när jag sov. Och använde min vanliga USB
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 15:51Tack för utförliga och bra svar 🙂
Funderade på Edge 500, alt en Forerunner XT men nu blir det nog bli en 705:a.
/MarcusR
Tack för utförliga och bra svar 🙂
Funderade på Edge 500, alt en Forerunner XT men nu blir det nog bli en 705:a.
/MarcusR
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 19:54Laddkabeln är nog en bra idé men om Garmin är tillräckligt smart
så kan den själv lista ut att det inte finns nån PC att prata med i andra
änden och köra normalt mode med laddning.
Laddkabeln är nog en bra idé men om Garmin är tillräckligt smart
så kan den själv lista ut att det inte finns nån PC att prata med i andra
änden och köra normalt mode med laddning.
Quote from Berit Bengtson on 23 August 2010, 20:54Peter Blomqvist skrev:
> om Garmin är tillräckligt smart så kan den själv lista ut
> att det inte finns nån PC att prata med i andra ändenTro mig.
En Edge 705 är INTE så smart.Desutom undrar jag om det öht går, oavsett hur smart apparaten är.
Är inte
Peter Blomqvist skrev:
> om Garmin är tillräckligt smart så kan den själv lista ut
> att det inte finns nån PC att prata med i andra änden
Tro mig.
En Edge 705 är INTE så smart.
Desutom undrar jag om det öht går, oavsett hur smart apparaten är.
Är inte
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 21:15http://sv.wikipedia.org/wiki/Usb
I en laddare är pin 1 och 4 anslutna och pin 3 och 4 går ut i tomma intet i laddaren.
I en dator är alla anslutna och dator och Garmin upprättar kontakt med varandra.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Usb
I en laddare är pin 1 och 4 anslutna och pin 3 och 4 går ut i tomma intet i laddaren.
I en dator är alla anslutna och dator och Garmin upprättar kontakt med varandra.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 21:16Du har rätt gällande kablarna, om D+ och D+ är "kortslutna" är det laddkabel, annars datakabel. Men vitsen med laddkabeln är 2 saker,
dels signalera för enheten att den kan dra maximalt med ström.
och dels signalera att det inte finns nån PC att prata med
Du har rätt gällande kablarna, om D+ och D+ är "kortslutna" är det laddkabel, annars datakabel. Men vitsen med laddkabeln är 2 saker,
dels signalera för enheten att den kan dra maximalt med ström.
och dels signalera att det inte finns nån PC att prata med