Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGarmin 705 Edge
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag förstått på olika forum (som garmins support inte förstått) är att 705;or tillverkade efter ett specifikt datum har just dessa problemen medan 705;or som har ett längre serie.nr och alltså är tillverkade tidigare inte har detta problemet.

Inget s

Passar på ställa några frågor ang Edge-705 till er som använder den:

- Hur lång är batteritiden i praktiken?

- Går det att stänga av kartvisarfunktionen och bara använda övriga funktioner (motsvarande en 500) för att spara batteri?

/M

Efter VR i somras (11h) hade jag en hel del batteri kvar, gissningsvis skulle min enhet klarat ett par timmar till. Klubbkompisar med mer erfarenhet pratar om ~15h. Det finns också batteripack med usb-anslutning från tredjepartstillverkare att köpa för at

Marcus R undrade:
> Hur lång är batteritiden i praktiken?
Upp till 17h

> Går det att stänga av kartvisarfunktionen och
> bara använda övriga funktioner

Ja, man kan välja vilka sidor man vill visa, står i bruksanvisningen (varför inte ladda hem bruxet o

"Det som krävs (förutom batteriet!) är en USB-laddkabel och inte en vanlig USB-datakabel"

Jag tror inte det är nödvändigt Håkan. Det är nog mer vad som sitter i andra ändan. Jag skulle härom kvällen logga min puls när jag sov. Och använde min vanliga USB

Tack för utförliga och bra svar 🙂

Funderade på Edge 500, alt en Forerunner XT men nu blir det nog bli en 705:a.

/MarcusR

Laddkabeln är nog en bra idé men om Garmin är tillräckligt smart
så kan den själv lista ut att det inte finns nån PC att prata med i andra
änden och köra normalt mode med laddning.

Peter Blomqvist skrev:
> om Garmin är tillräckligt smart så kan den själv lista ut
> att det inte finns nån PC att prata med i andra änden

Tro mig.
En Edge 705 är INTE så smart.

Desutom undrar jag om det öht går, oavsett hur smart apparaten är.
Är inte

http://sv.wikipedia.org/wiki/Usb

I en laddare är pin 1 och 4 anslutna och pin 3 och 4 går ut i tomma intet i laddaren.
I en dator är alla anslutna och dator och Garmin upprättar kontakt med varandra.

Du har rätt gällande kablarna, om D+ och D+ är "kortslutna" är det laddkabel, annars datakabel. Men vitsen med laddkabeln är 2 saker,
dels signalera för enheten att den kan dra maximalt med ström.
och dels signalera att det inte finns nån PC att prata med