Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

-

Det ser likadant ut som mina egna pass - och jag kanske ska förtydliga. Jag SER fönstren för diagram för fart, höjd och puls, men dom är tomma, dvs inget data visas i dem.

Ok. Vad kör du för webbläsare? Testa med Chrome om du inte redan använder den.

Jag kör Internet Explorer - vilket jag alltid gjort. Det intressanta är alltså att jag använt klockan och Garmin Connect i ett och ett halvt år, det är nu sista två veckorna det slutat fungera med kurvorna.

Men tack för tipset att testa med Chrome - gjorde det precis, och gissa hur det gick? Det funkar som det ska. Men frågan kvarstår - vad har ändrats så att Internet Explorer plötsligt inte klarar av att hantera kurvorna?

Internet Explorer är en usel programvara och utvecklare av webbplatser måste göra specialanpassningar hela tiden för att det ska fungera i den webbläsaren. Till slut så ger man upp för det tar så lång tid och kostar så mycket pengar. Det finns ju webbläsa

Cykeldatorn fick jag kopplad till Express men min 910 har jag inte lyckats med! Vart i Express söker man efter nya produkter att ansluta?

Jag har IE11 på jobbdatorn där jag sitter nu - men jag kan ändå inte se kurvorna för fart/höjd/puls. Och Garmin har ju bevisligen gjort någon slags ändring på sajten de senaste två veckorna eftersom startsidan ser helt annorlunda ut och problemen började

Nej, det var ett tag sedan IE var störst.
http://www.w3counter.com/globalstats.php

Fler och fler tjänster har slutat stödja standardfrånvända versioner av IE. Det är helt enkelt för mycket jobb för något som har 20% av marknaden.
Nyare versioner av IE lär vara bättre, men jag håller mig borta oavsett dator. Smidigt nog så går ju t.ex. C