Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon som lyckats få Fenix 2 att BT-koppla (pair) med en Samsung Galaxy S4? Verkar som att stödet inte finns än när jag läst lite på Garmins forum, så jag hoppas det är därför det inte funkar för mig.

Har också läst att BT påverkar batteritiden negativt vilket mer eller mindre gör att den funktionen går bort. Ett dygn var vad jag görde att klockan skulle klara om man hade igång BT.

Tycker notification delen var ganska kass så för mig känns det inte s

Japp, lite empiriskt testande visar att utan Bluetooth räcker batteriet lääääänge. Kändes nästan som att Bluetooth och träningsläge med GPS drar lika mycket.

Så det blir nog bara manual sync over Bluetooth.
Förhoppningsvis kan man få till det med parning

Var ute och körde långpass i Ursvik idag och efter en kvart eller liknande hängde sig klockan 🙁 Ett jävla ofog att dessa Garmin klockor låser sig! Alltid är det olika sätt att reseta dem också. Råkade ut för samma sak med min 610 en minut innan start i S

Hur är skärmen? Tydlig? Bra kontrast?
Hur är användarvänligheten i menyer och knappar?

Hoppas de snabbar upp sparandet av pass lite med ny mjukvara. Det låter ju lite väl lång tid med en halvminut för det!

Om allt verkar bra kan denna klocka bli ersätta

Jag tycker att skärmen är bra. Har aldrig haft några problem med att se. Vill man ha fyra fält blir det väldigt smått men det funkar.

Menysystemet känns bra fast det tog ett tag att lära sig hitta. Man kan dölja sånt man inte använder och ändra ordningen

Jag gillar 620:an skarpt. Fast en gång vid ett mycket kritiskt tillfälle dessutom hängde den upp sig (mitt i ett programmerat intervallpass började den tjata om återhämtning och pipa i all oändlighet. Det förstörde passet fullständigt.) Då jag kom hem fa

Har haft stora problem med att klockan hänger sig så man måste reseta den helt. Detta händer ungefär var tredje pass vilket är allt annat än optimalt. Har varit så med alla olika mjukvaruversioner jag har testat med. Börjar bli riktigt less och funderar

Hej! Är intresserad av denna klockan.

Det som gör mig tveksam är storleken och tyngden.

Känns den stor och tung om man inte har väldigt muskulösa armar?

Nej det skulle jag inte säga! Samma som de flesta andra jag har haft.