Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Angående omstarter har jag upplevt att den krävt omstart under ett pass en gång på ca 35 pass. Bör inte vara så ofta som var tredje. Uppdaterat firmware?

Stor och tung kan jag inte påstå. Det ända är väl att den är lite tjock så att det kan vara något kr

Hej! Jag har skaffat en Fenix 2. Har dock inte hunnit prova den i löpspåret än.

Den har ju en massa spännande funktioner. En kanske onödiga, åtminstone om man mest ska ha den till joggning.

Det jag undrar är vilka som ni använder rent praktiskt?

Köpte min Fenix 2 i påskas och jag är överlag väldigt nöjd med den. Klockan innan var en 310XT och jag tycker denna är smidigare, kanske säger mer om 310:an än Fenix 2. Innan 310:an hade jag 205:an.

Här är min synpunkter/kommentarer efter att ha kört ca

Jag har under en tid varit sugen på att uppgradera min Garmin FR210 till en Fenix 2. Har läst recensioner och suktat, både efter en hel del av funktionerna och på grund av att jag tycker att den är riktigt snygg ...

Men nu har jag sett två saker som gör

Jag har haft min i tre veckor och är jätte nöjd. Jag simmar, springer och köra längdskidor, så det verkar har allt jag behöver. Det har förbättrat min löpteknik bara att minska på vertical osc när jag springer.

Tack Kelly! Jag tolkar det som att du inte har känt att den är långsam, som Aktiv Träning skriver?

Jag har haft Fenix 2 i drygt tre månader. Är generellt nöjd men kan bekräfta att den i vissa fall kan vara långsam vid knapptryckningar. Min uppfattning är att den bara är långsam vid första knapptryckningen när den varit vilande ett tag. Under en pågåend

Pär, tack för input! Det du skriver "Under en pågående aktivitet är den aldrig långsam" gör ju att det inte känns så himla farligt. Att det tar tid att ladda upp ett pass bekymrar mig inte, däremot vill man ju inte att den ska kännas långsam "in action".

Vill förtydliga att jag med "ladda upp pass" menar att ta fram ett gammalt pass på klockan och titta på det. Att ladda upp ett pass t ex på funbeat går snabbt.

Tack för förtydligandet! Ännu bättre i så fall. Kolla på gamla pass i klockan gör jag i princip aldrig idag, och tror knappast jag kommer att börja.