Quote from Guest on 10 February 2011, 10:20Håller på att kolla på Garmin Forerunner och det lutar väl åt att jag kommer att köpa en 305. Jag vill ha den både när jag joggar och när jag är på gymmet och tränar för puls/kaloriräkning.
Någon som vet om de finns att köpa utomlands billigare än i Sver
Håller på att kolla på Garmin Forerunner och det lutar väl åt att jag kommer att köpa en 305. Jag vill ha den både när jag joggar och när jag är på gymmet och tränar för puls/kaloriräkning.
Någon som vet om de finns att köpa utomlands billigare än i Sver
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:30Du kan glömma pulsberäkning under gym när det gäller garmin. De beräknar inte kcal på pulsen.
Du kan glömma pulsberäkning under gym när det gäller garmin. De beräknar inte kcal på pulsen.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:31Kaloriberäkningen för gymträning är inte så exakt. Eller snarare, väldigt inexakt.
Kaloriberäkningen för gymträning är inte så exakt. Eller snarare, väldigt inexakt.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:32Micke, det gäller inte alla Garmin. 405cx beräknar via puls.
Micke, det gäller inte alla Garmin. 405cx beräknar via puls.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:36Jag vill bara ha ett hum om kalori-förbränningen. Den måste inte vara exakt och inget jag kommer att använda mig av vid matberäkning då jag räknar kalorier.
Men skulle vara kul att se hur det går, pulsfaktorn är viktigare.
Jag vill bara ha ett hum om kalori-förbränningen. Den måste inte vara exakt och inget jag kommer att använda mig av vid matberäkning då jag räknar kalorier.
Men skulle vara kul att se hur det går, pulsfaktorn är viktigare.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:46GF305 måste ha sträckan med för att beräkna kalorier. Och det funkar bara på sträck-relaterade idrotter (springa, skidåkning, cykling) när man har GPS mottagning (eller fotpod).
GF305 måste ha sträckan med för att beräkna kalorier. Och det funkar bara på sträck-relaterade idrotter (springa, skidåkning, cykling) när man har GPS mottagning (eller fotpod).
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:49Personligen så skulle jag nog välja en mindre klocka än FR305 om du ska använda den i gymmet. Den är ganska stor på armen och kan säkert vara i vägen vid vissa tillfällen. Du kanske ska kika på FR110 istället, som har det du efterfrågar och i ungefär samm
Personligen så skulle jag nog välja en mindre klocka än FR305 om du ska använda den i gymmet. Den är ganska stor på armen och kan säkert vara i vägen vid vissa tillfällen. Du kanske ska kika på FR110 istället, som har det du efterfrågar och i ungefär samm
Quote from Elias Engqvist on 10 February 2011, 10:59En Polar vore annars ett naturligare val eftersom dom räknar kalorier bättre (exakt är det aldrig fråga om)
Den är dessutom mindre och man behöver inte köpa gps eller fotpod om man inte vill!
En Polar vore annars ett naturligare val eftersom dom räknar kalorier bättre (exakt är det aldrig fråga om)
Den är dessutom mindre och man behöver inte köpa gps eller fotpod om man inte vill!
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 11:10Jag använder min 310xt, som väl storleksmässigt är som 305:an, till allehanda utomhus- och inomhusaktiviteter (som t.ex. gym) och den har aldrig någonsin varit ivägen någon gång.
Jag använder min 310xt, som väl storleksmässigt är som 305:an, till allehanda utomhus- och inomhusaktiviteter (som t.ex. gym) och den har aldrig någonsin varit ivägen någon gång.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 11:11Intressanta svar och jag tar till mig allihopa för vidare fundering.
Men fortfarande inget som svarat på frågan om den, eller någon annan liknande, går att få tag på billigare än i Sverige 🙂
Intressanta svar och jag tar till mig allihopa för vidare fundering.
Men fortfarande inget som svarat på frågan om den, eller någon annan liknande, går att få tag på billigare än i Sverige 🙂