Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 21:38Nu har iofs jag inte anmält mig, men om jag skulle vara med så... strandlöpning är ingen barnlek. Jag började springa lite på Malmös playa i våras, upp o ner i sanddynerna. Trappade upp för fort och fick väldigt ont under fötterna och jag har fortfarande
Nu har iofs jag inte anmält mig, men om jag skulle vara med så... strandlöpning är ingen barnlek. Jag började springa lite på Malmös playa i våras, upp o ner i sanddynerna. Trappade upp för fort och fick väldigt ont under fötterna och jag har fortfarande
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 22:32Oj vad spännande det ska bli att följa era strapatser. Hoppas få se lite närtidsrapporter på bloggar och Facebook. Vad gäller skoval så prioritera fästet. Racerskor är nog mindre bra i det avseendet.
Oj vad spännande det ska bli att följa era strapatser. Hoppas få se lite närtidsrapporter på bloggar och Facebook. Vad gäller skoval så prioritera fästet. Racerskor är nog mindre bra i det avseendet.
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 23:32Det finns många bitar som går på lättlöpt asfalt och grus, medan andra bitar går på fält, stigar och stränder (inklusive den ökända klapperstensstranden innan Kåseberga. Det betyder egentligen behov av två helt olika skoval men det är ju lite komplicerat
Det finns många bitar som går på lättlöpt asfalt och grus, medan andra bitar går på fält, stigar och stränder (inklusive den ökända klapperstensstranden innan Kåseberga. Det betyder egentligen behov av två helt olika skoval men det är ju lite komplicerat
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 00:02Micke, jag tänkte innan som du (prioritera fästet) men nu när jag börjat med provspringningarna tänker jag definitivt annorlunda. Det är liksom inte lera och stenhällar som är problemet här, vilket det är i våra skogar när det är obanat. Viktigast känns m
Micke, jag tänkte innan som du (prioritera fästet) men nu när jag börjat med provspringningarna tänker jag definitivt annorlunda. Det är liksom inte lera och stenhällar som är problemet här, vilket det är i våra skogar när det är obanat. Viktigast känns m
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 00:05Förresten Janne, "inte så kuperat"??!! Du är medveten att jag ska springa de sista åtta milen av banan va... vi börjar väl med Stenshuvud typ...
Förresten Janne, "inte så kuperat"??!! Du är medveten att jag ska springa de sista åtta milen av banan va... vi börjar väl med Stenshuvud typ...
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 00:46Fredrika:
Är underlaget som Sörmlandsleden?
Känns som X-talon är för tunna känns som man behöver dämpning och för tunna skor?
Min tanke är att köra med Mizuno Wave Elixir 3 och efter x-antal sker ett byte då tänker jag använda min ännu inte inköp
Fredrika:
Är underlaget som Sörmlandsleden?
Känns som X-talon är för tunna känns som man behöver dämpning och för tunna skor?
Min tanke är att köra med Mizuno Wave Elixir 3 och efter x-antal sker ett byte då tänker jag använda min ännu inte inköp
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 01:04Fredrika: Du slipper ju Brösarps backar, och Stenshuvud tar du med fräscha ben så den backen märks ju knappt. Och vid Kåseberga ska man distraheras av soluppgången och inte titta på backarna framför sig. Och för att du ska slippa den hård slitsamma asfalt
Fredrika: Du slipper ju Brösarps backar, och Stenshuvud tar du med fräscha ben så den backen märks ju knappt. Och vid Kåseberga ska man distraheras av soluppgången och inte titta på backarna framför sig. Och för att du ska slippa den hård slitsamma asfalt
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 09:04Semestrade i Skåne förra året och när vi var uppe och tittade i Stenshuvud, så träffade vi på en kille som körde något slags intervaller eller liknande där (han sprang iallafall upp och ner på kullarna ett antal gånger), det såg lite småjobbigt ut, men å
Semestrade i Skåne förra året och när vi var uppe och tittade i Stenshuvud, så träffade vi på en kille som körde något slags intervaller eller liknande där (han sprang iallafall upp och ner på kullarna ett antal gånger), det såg lite småjobbigt ut, men å
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 12:21Långt svar så jag får dela upp det 🙂
Staffan: jag kan inte uttala mig om hela banan, men annars tycker jag det är ganska olikt. Den tekniska terrängen av Sörmlandsleden består ju av skogsstig med rötter och stenar, inklusive några branta passager. Här
Långt svar så jag får dela upp det 🙂
Staffan: jag kan inte uttala mig om hela banan, men annars tycker jag det är ganska olikt. Den tekniska terrängen av Sörmlandsleden består ju av skogsstig med rötter och stenar, inklusive några branta passager. Här
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 12:32Vad jag menade tidigare var att jag fått problem med fötterna när jag sprungit i torr sand. Att fötterna fått arbeta mer än normalt och det inte direkt handlar om avslappnade fötter. Funderade på om detta skulle vara lättare i styvare skor.
Vad jag menade tidigare var att jag fått problem med fötterna när jag sprungit i torr sand. Att fötterna fått arbeta mer än normalt och det inte direkt handlar om avslappnade fötter. Funderade på om detta skulle vara lättare i styvare skor.