Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 13:04Janne: dina ord får bli mitt mantra uppför Stenshuvud, "märks ju knappt" 😀
Jag håller med om att skönheten mellan Kåseberga och Hammar distraherar det mesta, jag var bara oense med din beskrivning av banan som inte så kuperad. Visst, det är inte direkt
Janne: dina ord får bli mitt mantra uppför Stenshuvud, "märks ju knappt" 😀
Jag håller med om att skönheten mellan Kåseberga och Hammar distraherar det mesta, jag var bara oense med din beskrivning av banan som inte så kuperad. Visst, det är inte direkt
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 13:08Anders: just i riktigt mjuk sand tror även jag det finns en poäng med styvare skor, men det är ju inte lika roligt sen på resten av underlaget. Svåra val!
Anders: just i riktigt mjuk sand tror även jag det finns en poäng med styvare skor, men det är ju inte lika roligt sen på resten av underlaget. Svåra val!
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 13:46Fredrika:
Dina fötter låter vana med racers från Lidingö Ultra. Om du tror dina fötter klarar de ytterligare tre mil så satsa på dem. Du kan ju också ha ett skobyte vid vätskekontrollen vid Stenhammars fyr som en Murphy-grej. Som med allt annat så ska ma
Fredrika:
Dina fötter låter vana med racers från Lidingö Ultra. Om du tror dina fötter klarar de ytterligare tre mil så satsa på dem. Du kan ju också ha ett skobyte vid vätskekontrollen vid Stenhammars fyr som en Murphy-grej. Som med allt annat så ska ma
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 17:35Finns det nånstans där loppets etapper är beskrivna? I nån race report eller annan beskrivning? Skulle vara kul att veta mer om hur mycket man springer i sand, på asfalt, grus, stig, var det är kuperat, osv. Tänker då på 50 miles-varianten.
Finns det nånstans där loppets etapper är beskrivna? I nån race report eller annan beskrivning? Skulle vara kul att veta mer om hur mycket man springer i sand, på asfalt, grus, stig, var det är kuperat, osv. Tänker då på 50 miles-varianten.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 17:49Jan S frågade:
"Är passagen kvar på Kåseberga där Skåneleden passerar på utsidan av ett staket och man har den branta sluttningen på vänster sida om sig?"
Jag tar mig friheten att svara, även om frågan var riktad till Fredrika: Ja, den var kvar så sent
Jan S frågade:
"Är passagen kvar på Kåseberga där Skåneleden passerar på utsidan av ett staket och man har den branta sluttningen på vänster sida om sig?"
Jag tar mig friheten att svara, även om frågan var riktad till Fredrika: Ja, den var kvar så sent
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 18:11Tackar Gunnar. Det är den passagen som känns lite läskig när man kommer dit med trötta ben och har lite svindelkänsla.
Synd markeringarna saboteras lite. Det kan väl inte vara korna som har gjort det. Uppskattas att du satte tillbaks dem 🙂
Tackar Gunnar. Det är den passagen som känns lite läskig när man kommer dit med trötta ben och har lite svindelkänsla.
Synd markeringarna saboteras lite. Det kan väl inte vara korna som har gjort det. Uppskattas att du satte tillbaks dem 🙂
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 18:35Janne: som Gunnar skrev. Just där kände jag mig ganska tacksam att det var gax jag tränade för, och inte Swiss Alpine...
Janne: som Gunnar skrev. Just där kände jag mig ganska tacksam att det var gax jag tränade för, och inte Swiss Alpine...
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 12:43Kan rapportera att det går alldeles utmärkt (nåja, allt är relativt :-)) att springa på klapperstenen mellan Löderup och Kåseberga. I Brooks T6 till och med.
Däremot har jag en navigeringsfråga. I västra kanten av Hagestads naturreservat (mellan Sandhamm
Kan rapportera att det går alldeles utmärkt (nåja, allt är relativt :-)) att springa på klapperstenen mellan Löderup och Kåseberga. I Brooks T6 till och med.
Däremot har jag en navigeringsfråga. I västra kanten av Hagestads naturreservat (mellan Sandhamm
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 13:46Det stämmer att man ska ner till campingen och tillbaks.
Den sandskogen och kilometerarna just före och hagarna just efter (om man tar dessa i mörker) är bland de mer svårnavigerade bitarna på gax. Jag tog med mig kartor från http://www.gis.lst.se/lansk
Det stämmer att man ska ner till campingen och tillbaks.
Den sandskogen och kilometerarna just före och hagarna just efter (om man tar dessa i mörker) är bland de mer svårnavigerade bitarna på gax. Jag tog med mig kartor från http://www.gis.lst.se/lansk
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 14:25Förra året var jag också fundersam där men med en extra titt på kartan och några extra kartstopp så kom vi in på rätt stig och var nere och vände vid campingen (detta låter som eftersnacket från en OL-tävling) Det var en hyfsat tydlig stig ner dit. Däremo
Förra året var jag också fundersam där men med en extra titt på kartan och några extra kartstopp så kom vi in på rätt stig och var nere och vände vid campingen (detta låter som eftersnacket från en OL-tävling) Det var en hyfsat tydlig stig ner dit. Däremo