Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarGAX100
You need to log in to create posts and topics.

Ok, det låter som jag hittade rätt ställe i alla fall. Tack för tipset om länskartorna! Jepp, det är ett gytter av småstigar där - jag är nästan förvånad att jag tycks ha hittat rätt (om jag ser på den karta jag sprang ihop och laddade över från Garmin).

Jag tänkte skaffa Skåneledens karta/kartor. Har jag någon nytta av dem?

Camilla: det är samma kartor som man får i tävlingsmaterialet, men man ser ju lite bättre i färg förstås (tävlingsmaterialet är svartvita kopior). Jag tycker de är roliga att ha. För hela 100 miles behöver du "Österlenleden" och "Nord- till Sydleden, Syd"

Tjingeling,

dax för fler frågor 🙂

Efter Stenshuvud och Naturum skall man till vänster och ner mot stranden enligt kartbeskrivningen. Jag kunde vid min själ inte hitta var själva Skåneleden gick där, och fick höfta ganska rejält. Jag hamnade på i prin

De där nyponbuskarna känner jag igen.

Du slipper dem om du inte springer förbi byggnaden vid "naturrummet" och tar dig ut på grusvägen därefter utan istället svänger vänster precis metern innan husen. Där går en gångstig ner till vattnet. Du springer på

Trätrappen, är det den vid Knäbräckshusen (eller ngt liknande)? Du som har kartsinne 🙂

Du har rätt om trappan vid Knäbäckshusen. Efter trappan följer man asfalten en kort sträcka västerut för att sedan svänga in i skogen vid en parkering efter en tennisbana (eller var det tvärt om).

Ok, då är det alltså ingen stig man skall leta efter, utan stranden man skall följa. Härligt med mer sandlöpning 😉

Faktum är att det går att springa hela vägen från stenshuvud till Simrishamn ut med stranden. Jag har gjort det flera gånger. Bäst går det i Foppatofflor. Håll er en halvmeter ovan linjen där vågorna vänder, där är det hårt men inte våt-sankt.

Fredrika, var där och sprang i midsommar men då från andra hållet och till min besvikelse så gick inte leden ut med stranden längre utan markeringarna gick på mindre asfalt och grusvägar längre in i land.
Jag kom söderifrån och vid Vik svände man upp frå