Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarGAX100
You need to log in to create posts and topics.

Camilla, jag begriper inte vad du snackar om... jag fick en hel del gjort på jobbet förra veckan: köpte nya löparstrumpor, sportdryck, geler, kollade kartan, ...

🙂

Det här med vätske- och näringsintag är ju så individuellt. Arrangören har uppenbarligen stor erfarenhet av vad ultralöpare brukar behöva. Mängd blir upp till dig att dosera. Jag åt FÖR mycket på mitt första 100 km-lopp och fick väldiga problem med magen

Jag kommer nog också köra som jag gjort under långpassen, dvs. peta i mig lite kontinuerligt (1-3 cm energibar var 20:e minut), och så några "längre" raster då jag tuggar i mig lite mer avancerat, typ chips. Kommer nog satsa på en blandning av olika smake

Det blir ju mörkt lite senare och ljust lite tidigare än dessa klockslag, men det fattade du ju! Det spelar stor roll om det är mulet eller klart väder också. Och som du säkert hört så lär de orangea banmarkeringarna vara luriga att se i halvmörker och mö

Camilla,
Jo det är ju väldigt individuellt. Jag har offrat en del tävlingar för att testa mina gränser och har hyfsad koll på vad jag pallar, men jag har aldrig sprungit så här långt förut så det kommer vara annorlunda. Å andra sidan är ju farten lägre o

Månen kommer nästan att vara ny, så man kan nog utgå från murrigast tänkbara (jag gillar worst case-scenarion ;))

Camilla, jag tyckte de orangea markeringarna var svåra nog att hitta i dagsljus... så jag räknar iskallt med att det blir galet här och var

Är det bara jag som har haft planer på att göra riktig mat på kontrollerna?
Visserligen någon form av frystorkat som går fort, men något annat än alla dessa gel och bars.

Jan-Erik:

Jag har inga planer på att äta "riktigt mat" förutom det som ev serveras längs banan och det man har med sig som extra näring.

Nu har jag bättre koll på solnedgången i alla fall. Det verkar ta ca. 45 min från angiven tid tills det är mörkt. Intresseklubben antecknar, eller?

😉

Haha Fredrika, tänkte just avlägga rapport. Jag fick tända lampan ca 21:40, dvs ca 45 min efter solnedgång 🙂

Första gången jag springer med lampa, irrade runt i Pildammsparkens buskage. Riktigt skoj!