Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 22:48Förresten ett tips, om ni har handhållen flaska med rem runt handloven och pillar med pannlampan, stäng då munstycket till flaskan. Så slipper ni få en sportdrycksdusch i ansiktet. Till skillnad från mig då...
Förresten ett tips, om ni har handhållen flaska med rem runt handloven och pillar med pannlampan, stäng då munstycket till flaskan. Så slipper ni få en sportdrycksdusch i ansiktet. Till skillnad från mig då...
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 22:54Mmmm, klibbar fint i ögonfransarna kan jag tro! 🙂
Mmmm, klibbar fint i ögonfransarna kan jag tro! 🙂
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 07:52Det här är såååå spännande att läsa om!
Jag längtar jättemycket efter att få höra alla berättelser efteråt, om alla lärdomar och erfarenheter ni blivit rikare på!
Jag är med er i tankarna! Lycka till allihopa!!!
Det här är såååå spännande att läsa om!
Jag längtar jättemycket efter att få höra alla berättelser efteråt, om alla lärdomar och erfarenheter ni blivit rikare på!
Jag är med er i tankarna! Lycka till allihopa!!!
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:45Angående lampor ett tips jag fått av Janne Söderkvist
Ha både en pannlampa och en liten handhållen, dels som reserv dels är den bra för att söka och leta märken.
Angående lampor ett tips jag fått av Janne Söderkvist
Ha både en pannlampa och en liten handhållen, dels som reserv dels är den bra för att söka och leta märken.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 12:38Jag fick också det tipset av Janne men igår när jag provade min pannlampa + en ficklampa så kändes det som ficklampan inte gav nånting... frågan är om jag tjänar mer på att lämna den hemma eller iaf stoppa den i ryggan som backup, rätt skönt att ha lite m
Jag fick också det tipset av Janne men igår när jag provade min pannlampa + en ficklampa så kändes det som ficklampan inte gav nånting... frågan är om jag tjänar mer på att lämna den hemma eller iaf stoppa den i ryggan som backup, rätt skönt att ha lite m
Quote from Jonas Täng on 10 August 2009, 12:53Extraficklampan är av _typen_ handhållen, du behöver inte hålla den i handen hela tiden! Syftet är att kunna läsa karta och kompass och hitta ut ur skogen ifall pannlampan fallerar. Jag brukar ha med en (liten) led-cykellampa när jag springer nattorienter
Extraficklampan är av _typen_ handhållen, du behöver inte hålla den i handen hela tiden! Syftet är att kunna läsa karta och kompass och hitta ut ur skogen ifall pannlampan fallerar. Jag brukar ha med en (liten) led-cykellampa när jag springer nattorienter
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 12:56Sara, jepp en del kör två i gång samtidigt tror jag. Men de flesta har ju betydligt svagare lampor än en orienteringslampa.
Men man kanske kan ha en som backup. Cykellampa var ju smart. Lyser rätt starkt ändå och väger ingenting.
Sara, jepp en del kör två i gång samtidigt tror jag. Men de flesta har ju betydligt svagare lampor än en orienteringslampa.
Men man kanske kan ha en som backup. Cykellampa var ju smart. Lyser rätt starkt ändå och väger ingenting.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 13:28Jag sprang Ursviks ultra med 2 lampor hela tiden, båda av den små och billiga sorten, fungerade faktiskt bra.
Man får andra skuggor av handlampan som befinner sig närmare marken + det faktum att den kan jag vinkla utan att följa med med huvudet.
Jag sprang Ursviks ultra med 2 lampor hela tiden, båda av den små och billiga sorten, fungerade faktiskt bra.
Man får andra skuggor av handlampan som befinner sig närmare marken + det faktum att den kan jag vinkla utan att följa med med huvudet.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 13:57Klarar man sig på stationernas mat eller bör man packa egen proviant?
P.S. Jag kommer springa the gax 50 miles och behöver ta mig till Ystad på lämpligaste sätt. Eftersöker därför ordnad transport till på fredag (flexibel). D.S.
Klarar man sig på stationernas mat eller bör man packa egen proviant?
P.S. Jag kommer springa the gax 50 miles och behöver ta mig till Ystad på lämpligaste sätt. Eftersöker därför ordnad transport till på fredag (flexibel). D.S.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 20:50Jag kommer ha både pannlampa och handlampa. Den senare pga av att det är lättare att se höjden på "hinder" om ljuset faller från annan vinkel.
Vad gäller proviant så förlitar jag mig än en gång mestadels på Perpetuem, det fungerade utmärkt under Jättelå
Jag kommer ha både pannlampa och handlampa. Den senare pga av att det är lättare att se höjden på "hinder" om ljuset faller från annan vinkel.
Vad gäller proviant så förlitar jag mig än en gång mestadels på Perpetuem, det fungerade utmärkt under Jättelå