Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGel - Ja? Nej? Hur? Vilken?
You need to log in to create posts and topics.

I.o.m. att jag aldrig tävlat på längre distans än halvmarathon så har jag aldrig provat att fylla på med gel under löpning. Nu skall jag dock göra marathondebut i november och funderar på att plocka med några gel att ha med runt banan.

Är det en god idé

Jag kör på Enervit. hur mycket det faktiskt hjälper vet jag inte men kan man egentligen sätta ett pris på effektiv placebo? 🙂

Men testa runt och se vad som fungerar. Enervit har fungerat men de kostar rätt mycket om man ska ha ett par. Såg att Runner S

jag kör en var sjunde km... Springer maran på mellan 3:10-3:30

Hej Andreas

Jag kör helst med Enervit liquid, mkt lättflytande jmfrt med Maxim, vilket gör att den fungerar bra även när det är riktigt kallt, typ under VL.

En annan fördel med Enervit att den nästan inte kräver extra vatten för att skölj ner (vilket ka

Vitargo Cola, godast..!

Jag tycker det funkar bra med gel på lite längre pass men det tar ett tag innand en rinner ned i benen.. Ska jag vara ute + 2 timmar brukar jag ta en efter ca: 1 timme..

en liten praktiskt detalj som kan vara värd att fundera på är hur du tänker bära med dig gelen.

Jag springer ogärna med vätskebälte eller jacka med större fickor (springer helst i korta tights & linne om vädret tillåter) så då är jag hänvisad till den li

Jag hittade en schweizisk gel utomlands i somras som har det något konstiga namnet "Sponser". Jag tyckte den var toppen men har inte hittat den i sverige. (om inte nån tar in den snart kanske jag gör det själv)

Det smakade lite honung...

Bäst enligt mig är Powerbars geler (speciellt svart vinbär med koffein) och Maxim. Maxim är lite för stora för fickor i tights men jag har inget problem att hålla den i handen.

Vitargos gel tycker jag personligen inte om. Hade några såna på en triathlo

Jag personligen gillar Enervits gels med skruvkork bäst. Den är som saft i konsistensen och blir inte farligt söt i munnen eftersom den är så lätt att svälja. Lätt också att få i sig utan att det blir kladdigt. Andra gels jag provat har haft en sirapslikn

Jag föredrar mazariner.