Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGel - Ja? Nej? Hur? Vilken?
You need to log in to create posts and topics.

Mackan, var köper du den? Kollade på XXL (här i Arninge), men dom verkade inte föra det märket...

Hittade billiga på Rose, men man vill ju prova innan man beställer hem många...

Ok, tack för alla tips!

Ska beställa Powerbar samt prova med Vitargo och se hur de funkar. Jag räknar kallt med att jag kommer att swisha fram som om jag hade en raket i röven efter en laddning.

Förvaringen är ju ett litet problem jag inte alls hade t

Senast jag köpte dom i Sverige var på Alewalds för några år sen och Cykelcity brukade också sälja dom om jag inte missminner mig men det har varit billigare utomlands så det var länge sen jag letade efter dom i Sverige.

Viktigt oavsett vilken man än kör

Jag tar gel och gör tappra försök att få i mig sportdryck.
Min drickteknik är inte så bra så det mesta hälls över klockan eller tröjan.

Jag har ett bälte med en ficka fram där man kan lägga nycklar och andra småsaker samt 6 fack på sidorna där man kan tr

Försöker nu leta efter powerbar med koffein i. Var hittar jag dem? Länk, please.

Powerbar gel har jag på sista tiden bara hittat på cykelcity.Här den med koffein:

http://www.cykelcity.se/webshop/index.php/cykeltillbehor/energiprodukter/energigel/powerbar-powergel-caffeinated.html

Tidigare fanns den på Stadium också. Deras sportdryc

http://www.wiggle.co.uk/powerbar-box-of-24-41g-powergel-sachets/

Finns alla möjliga andra märken också. Jag brukar bara köra gel och vatten särskilt om jag inte vet vilken sportdryck som serveras. Två i timmen funkar för mig. Har meshfickor på shortsen.

Jag tror jag köpte något liknande på Runnerstore igår...

Maxims gel som smakar Cola är godast (Citrus rätt ok med).
Vitargo är dock snabbast och enklast att klämma in och svälja eftersom det är vätska. Smakar otroligt sött. 🙂

På en mara kör jag på 3st.. fast var 7km är ju en bra regel. 🙂

Jag fick tipset om var sjunde KM (eller ca en i halvtimmen) för att man inte skall sjunka i energinivå. För när du känner att du behöver energin så är det för sent... Du skall ta det innan du känner dig trött. Samma sak med vatten när du känner dig törsti