Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 23:24Mindes ett skönt klipp. Med start omkring 2:30 säger Vitargos representant något intressant: http://www.marathon.se/aktuellt/mat-b%C3%A4ttre-laddning-%C3%A4n-pulver
Mindes ett skönt klipp. Med start omkring 2:30 säger Vitargos representant något intressant: http://www.marathon.se/aktuellt/mat-b%C3%A4ttre-laddning-%C3%A4n-pulver
Quote from Funbeat user on 20 May 2013, 11:12Förlåt att jag är något sen i matchen.
Men denna fråga är något som är minst lika viktig för mig att utröna.
Jag såg vid något tillfälle hur vissa extrema ultramaratonslöparna gjorde. Vid något tillfälle fick jag se att de hade tabletter mycket sannolikt
Förlåt att jag är något sen i matchen.
Men denna fråga är något som är minst lika viktig för mig att utröna.
Jag såg vid något tillfälle hur vissa extrema ultramaratonslöparna gjorde. Vid något tillfälle fick jag se att de hade tabletter mycket sannolikt
Quote from Funbeat user on 20 May 2013, 12:15Alternativt så tar du en eller två resorb och slänger ner i en flaska med vatten och på detta tillsätter dexteropur efter behag. Har fungerat ypperligt för mig under många lopp.
Alternativt så tar du en eller två resorb och slänger ner i en flaska med vatten och på detta tillsätter dexteropur efter behag. Har fungerat ypperligt för mig under många lopp.
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 17:05Hinner du träna på att äta gel innan, bra. Men maradebut kombinerat med första gången du provar gel, njaaa nej. I princip ka man springa mara på hallonsaft. Men jag har inte kollat upp dig närmare och sett var du håller för nivå. Visst kan gel ge en extra
Hinner du träna på att äta gel innan, bra. Men maradebut kombinerat med första gången du provar gel, njaaa nej. I princip ka man springa mara på hallonsaft. Men jag har inte kollat upp dig närmare och sett var du håller för nivå. Visst kan gel ge en extra
Quote from Funbeat user on 22 May 2013, 17:10Henrik,
det finns fördelar med gel, t ex att du slipper släpa runt en massa onödigt vatten. Vattnet tar du sen från vätskestationer, toaletter, eller annat beroende på lopp.Jag gillar att ha maximal frihet att bestämma koncentrationen och tar därför gel
Henrik,
det finns fördelar med gel, t ex att du slipper släpa runt en massa onödigt vatten. Vattnet tar du sen från vätskestationer, toaletter, eller annat beroende på lopp.
Jag gillar att ha maximal frihet att bestämma koncentrationen och tar därför gel
Quote from Funbeat user on 22 May 2013, 20:34Anders-> Det låter vettigt.
Jag har aldrig haft problem med de sportdrycker som erbjuds efter banan och föredrar att inte släpa på gel. Under träning har jag nödenergi med mig men nyttjar den inte. Det skulle t.ex. kunna vara gel 🙂
Anders-> Det låter vettigt.
Jag har aldrig haft problem med de sportdrycker som erbjuds efter banan och föredrar att inte släpa på gel. Under träning har jag nödenergi med mig men nyttjar den inte. Det skulle t.ex. kunna vara gel 🙂
Quote from Jenny Söderberg on 22 May 2013, 21:54Jag orkade inte läsa igenom hela tråden så det finns risk att jag kanske säger det någon redan har sagt. Hur som helst, de gångerna som jag använder den här typen av energi så använder jag alltid någon av dessa:
ENERVITENE SPORT COMPETITION
ENERVITENE L
Jag orkade inte läsa igenom hela tråden så det finns risk att jag kanske säger det någon redan har sagt. Hur som helst, de gångerna som jag använder den här typen av energi så använder jag alltid någon av dessa:
ENERVITENE SPORT COMPETITION
ENERVITENE L
Quote from Funbeat user on 3 May 2014, 22:39Inför mitt senaste marathon hade jag tröttnat på hemmasnickrade lösningar för att bära med mig mina energigel. Dessvärre var det omöjligt för mig att hitta något jag gillade. Då jag alltid är orolig för hur min mage ska reagera ville jag inte ha ett midje
Inför mitt senaste marathon hade jag tröttnat på hemmasnickrade lösningar för att bära med mig mina energigel. Dessvärre var det omöjligt för mig att hitta något jag gillade. Då jag alltid är orolig för hur min mage ska reagera ville jag inte ha ett midje