Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGel - Ja? Nej? Hur? Vilken?
You need to log in to create posts and topics.

Jo druvsocker är enkelt för kroppen att ta tillvara på, även om det finns effektivare energi att stoppa isig om man är ute efter den effekten. Själv kör jag både gel, sportdryck och druvsocker.

Anders L: ...och glassdrink. Fy f****n va gott det ser ut, blev sjukt äckligt med McDonalds dag 3 i Finland men en glassdrink bör ju kunna slakta vilket sleep monster som helst. Ska köra det under nästa AR om vi råkar passera nån servering. Hit! säger jag

Tack för tipsen om förvaring av gel. Hmm.., BH har jag inte.. :-). Det här är halvmara, så inga ryggor eller så. Blir till att improvisera, helt enkelt.

Tejp och fäst på valfri kroppsdel.

Anders L, vad är effektivare än druvsocker? Inte för att det spelar så stor roll, men jag är nyfiken.

Maltodexrin

Klas,

druvsocker (glukos) är ju som du skriver enklast för kroppen att ta tillvara på när det väl kommit in, men med maltodextrin klarar man generellt högre koncentrationer och får kortare uppehållstid i magsäcken. Detta för att glukosmolekylen är så lit

Frida,
what ?? Glassdrink låter smaskens iofs.

Många varianter funkar säkert men mina 94 kg har fått en gel var 5 km.
Jag tycker squeezy är fina med ett undantag. Den som smakar tomat och har extra salt fyller säkert sin fx men fy f-n vad äcklig.

Förvaringen är enkel, gelbälte
http://www.squeezy.n

Tänkte återkoppla hur det gick för mig på min gel premiär (Sthml HM):

Bestämde mig för gel (Vitargo) och provade 2 ggr innan på vanliga milpass. Det funkade med magen.

Hittade inget klockrent sätt att ha dom i byxorna (ville springa i komressionsbyxor