Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGel - Ja? Nej? Hur? Vilken?
You need to log in to create posts and topics.

För min del blir det nog Dextrosol på lördag, tycker det brukar funka bra. Men så är jag förstås ingen 3:35-löpare heller…

Man ska köra på det som funkar för en själv. Prova under träning och använd under tävling om man tycker det fungerar bra. Fungerar det är det rätt – fungerar det inte är det fel.

Druvsocker är ju det som kroppen enklast omvandlar till energi, så hellre det än bitsocker.

Druvsocker är också väsentligt lättare att äta, iaf för mig, drar ordentligt med saliv som gör det lätt.

På en mara eller LL30 springer man så långt under sin mjölksyratröskel att det inte borde vara något problem för någon att äta saker medan man springer(?).
Att däremot tugga i sig dextrosol på ett millopp där man ligger en bit över tröskeln i intensitet o

FWIW, provade gel för första gången idag. Test inför på lördag. Hade köpt Vitargo Cola, och tryckte i mig på milpass, efter ca 6 km. Gick bra.Och det är säkert ännu bättre om man har vatten efter :-). Inget mag-strul.

Hur har ni med er eran gel?
Handen

"Nåt annat smart?"
I sportbehån
Fasttejpad på ramen
I lagkamratens ryggsäck

Jag har shorts med flera fickor. Jag använder dem även när jag inte behöver bära med mig gel och annat skrymmande. Har blivit favoriter, faktiskt.

http://www.raceready.com/mens-running-shorts/2311LD.html

Jag har ett par korta tights som jag springer med med en liten ficka på sidan. Där har jag lyckats få in en gel och två liquids från Enervit. Det blir en liten bula på sidan men jag känner inget besvär av det och trevligt att det finns plats så det räcker

Jag har två bulor på framsidan - mellan de får det plats iaf fyra geler (inte testat mer) innanför mitt tri-linnet (tight med inbyggd bh) som för övrigt har en liten ficka bak där det får plats två med lite god vilja och envishet.