Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGel - Ja? Nej? Hur? Vilken?
You need to log in to create posts and topics.

Läsvärd tråd. Mycket common sense men också en del smarta knep. Mazariner och chokladbollar var nytt. (H)

Jag tänkte pröva Vitargogel idag under långpasset. Lite oklar på dosering kontra tid för intag men det verkar som att det bara är att experimentera,

En gel varje kvart? Det var offensivt må jag säga.

Mackan, det blir så om man ser för mycket på längdskidor...

4 gel per timme? Öka intaget? På 4 gel ligger man redan på 100g kolhydrater/h, och det är nog väldigt få som klarar att ta upp så pass mycket kolhydrater när kroppen stressas.

Tycker du ska läsa denna också:
http://traningslara.se/mer-kolhydrater-ger-for

Powerbar PowerGel (t+)
jäkligt bra produkt.

Planerar för min första halvmara (Kungsholmen Runt) och funderar på om jag behöver lite extra medhavd energi. För och nackdelar med Dextrosol?
Kan det ersätta gel?

Förvaring??
Sydde i ett par fickor i shortsen. En fram och en bak. Simpelt och smidigt. Tre till fyra gel får jag plats med i varje ficka om det vill sig:-)

Köpte Dextrosol med koffein.
Har aldrig känt en sådan kick direkt av något annat märke. Farsan sa likadant efteråt (40 år i Vasaloppet så han är ingen rookie direkt).
Sänkte en vid Smågan och man blev piggare direkt. (H)

Dextrosol med koffein hade jag aldrig hört talas om. Låter effektivt. Finns det på mataffärer?

Nej till gel som inte är mycket mer än en alldeles för koncentrerad sportdryck och därför har för stor påverkan på osmoregleringen. P.g.a att gelen är hypertonisk behöver man tillföra hypotonisk vätska annars tas den från kroppen som troligtvis redan skri