Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 15:54Gel, ja tack och ungefär varje 40-45 minut. Jag har testat Powergel, Maxim, Vitargo, Squeezy, Shotz, Enervit och GU vad jag kan komma för stunden. Får jag välja tar jag Powergel dubbel koffein tio gånger av tio och om den inte finns Powergel med enkel dos
Gel, ja tack och ungefär varje 40-45 minut. Jag har testat Powergel, Maxim, Vitargo, Squeezy, Shotz, Enervit och GU vad jag kan komma för stunden. Får jag välja tar jag Powergel dubbel koffein tio gånger av tio och om den inte finns Powergel med enkel dos
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 15:57Mackan, tar du nån gel innan också?
Mackan, tar du nån gel innan också?
Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 15:58Nope, vill inte ha det insulinpåslaget innan kroppen är igång på allvar.
Nope, vill inte ha det insulinpåslaget innan kroppen är igång på allvar.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 16:16Testa på träning...jag hade ruskigt svårt för gel i allmänhet i början och kunde få kraftiga magkramper av att dra i mig vissa sorter.
Nu funkar det bättre och jag vet vilka jag skall undvika.
Sportdryck var jag också väldigt känslig för men har lyckats
Testa på träning...jag hade ruskigt svårt för gel i allmänhet i början och kunde få kraftiga magkramper av att dra i mig vissa sorter.
Nu funkar det bättre och jag vet vilka jag skall undvika.
Sportdryck var jag också väldigt känslig för men har lyckats
Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 16:18Ja varannan vatten är en klassiker.
Ja varannan vatten är en klassiker.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 18:13Fördelen med gel på lopp är ju att man vet vad man får i sig. Ibland är sportdrycken de bjuder på extremt utspädd. På Challenge Copenhagen, var jag på riktigt osäker på om jag fått vatten, men kunde skönja nån sorts smak om jag koncentrerade mig. Nu var
Fördelen med gel på lopp är ju att man vet vad man får i sig. Ibland är sportdrycken de bjuder på extremt utspädd. På Challenge Copenhagen, var jag på riktigt osäker på om jag fått vatten, men kunde skönja nån sorts smak om jag koncentrerade mig. Nu var
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 18:47Jag gillade Dextrosols gel som jag köpte på Stadium. Sist jag var där fanns den inte längre, men om du hittar den så kan jag rekommendera citronsmaken med koffein. Bra konsistens, flytande, och mycket bra förpackning, skruvkork. Man behövde alltså inte ät
Jag gillade Dextrosols gel som jag köpte på Stadium. Sist jag var där fanns den inte längre, men om du hittar den så kan jag rekommendera citronsmaken med koffein. Bra konsistens, flytande, och mycket bra förpackning, skruvkork. Man behövde alltså inte ät
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 19:16Dum fråga kanske men är det PowerBar som gör powergel?
Förra året var Powerade sponsor och jag är glad att jag slipper det blåa möget.Det är PowerBar som ska stå för drickat i Berlin.
Dum fråga kanske men är det PowerBar som gör powergel?
Förra året var Powerade sponsor och jag är glad att jag slipper det blåa möget.
Det är PowerBar som ska stå för drickat i Berlin.
Quote from Jonny Persson on 6 September 2012, 19:46Powerbar Gel är det korrekta namnet och inte Powergel som jag skrev. 🙂
Och det har inget med Powerade att göra.
Powerbar Gel är det korrekta namnet och inte Powergel som jag skrev. 🙂
Och det har inget med Powerade att göra.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 19:55Perfekt.
Då ska jag köpa ett gäng gel så att jag kan testa inför Berlin maran.
Duger det till dig ,så duger det till mig.
Och endast det bästa är bra nog.Jag har testat Enervit i de tre HM som jag har sprungit.
Perfekt.
Då ska jag köpa ett gäng gel så att jag kan testa inför Berlin maran.
Duger det till dig ,så duger det till mig.
Och endast det bästa är bra nog.
Jag har testat Enervit i de tre HM som jag har sprungit.