Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En gillaknapp fyller bara en funktion de gånger det är viktigt att veta hur många som tycker en viss sak. Annars motsvarar den ju bara att skapa ett inlägg där man kopierar och klistrar in det någon annan redan uttryckt. Vilket förmodligen skulle ses som

Jag säger inte att det behövs här, men det finns diverse papper skrivna om hur det går att använda i syfte att få lite självstyrande forum, så det kan finnas ändamål med det.

Men det kräver nog en viss eftertanke för att det ska fungera på ett bra sätt s

Men Fredrik (och TS) vad är det för fel på att göra som vi brukar göra här på funbeat. När någon skrivit ett inlägg vi gillar så skriver man helt enkelt ett eget inlägg där det står:

Inläggsskrivarens namn: (t+)

och sen vet ju inläggsskrivaren att man g

Jessie: (t+)

Det skrev jag faktiskt i inlägget ovan.

Jessie: (t+)

Jessie: Visst är det jobbigt att läsa långa inlägg? Jag brukar också hoppa över dem. 😉

Fredrik: Hur känns det då att bumpa tråden med "jag har redan svarat på frågan" för att folk inte pallar läsa alla svaren i tråden? 😉

Tycker för övrigt att Fredrik

Tummen kan också betyda, om jag inte missuppfattat saken, att man gillade en formulering, uppskattade att skribenten höll sig kort och koncis eller bara i största allmänhet gillade inlägget som sådant.

Annica: eh, ja?

Jenny: det behövdes ju uppenbarligen en bump för att ge intresserade läsare en möjlighet att göra ett nytt försök ;).

Fast tänk om man hade en "tummen upp" (höll på att skriva "tuppen umm" ) funktionalitet och att man sen såg vilka inlägg som fick flest tummar? Då skulle jag i alla fall ta mig tid att läsa även långa inlägg om en-flera tyckte att inlägget var bra. Nu mås