Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGlykogen och morgonlöpning...
You need to log in to create posts and topics.

Hej Magnus,
Jag är ännu mer långsam: behöver en timme på mig att stoppa i mig en banan, klä på mig, borsta tänder och alla andra morgonbestyr... Tycker inte om att stressa på morgonen.

Jag älskar morgonlöpningen, kör det dock endast på lediga dagar. Bruk

Jag håller morgonlöpningen runt 40 minuter som är samma gräns jag hört skall vara bra för återhämtning, efter det behöver kroppen gräva lite djupare i energidepåerna för att kunna hålla en bra löpergonomi. Vilket jag tror har sin grund i fettförbränningen

Från det jag började springa (ca 4 år sen) fram till för ca ett halvår sen så sprang jag bara det man kanske skulle kalla snabbdistans ("för fullt"). Alltid morgon. På vardagarna ringde klockan ca 05:30, upp ur sängen ca 05:40, utanför dörren ca 06:10. Vi

Sylvia >> Jag hade nog också tagit längre tid på mig ifall jag hade gett mig ut vid kl5... Mina morgonjoggar är nog snarare kl7 ;o) Livet är hårt som student.

Kliver upp, dricker vatten, borstar tänderna, på med löparkläderna (tar längre tid på vintern), klura lite på att jag har med allt jag behöver för jobbet i ryggsäcken, 30m.

Det tog tid för mig att vänja kroppen vid att springa utan frukost, men det känns