Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGlykogen och morgonlöpning...
You need to log in to create posts and topics.

Min allmänna uppfattning i vattenfrågan är att vissa arter är bättre anpassade till att hushålla med vatten än andra. Vi människor klarar oss t.ex. ganska kort tid utan tillgång till vatten men upp till en månad utan mat.

Jag personligen låter gärna kakt

När en klunk vatten smakar som det bästa du kan tänka dig dricka så har du behov av vatten helt klart 😉

Jag känner att ju intensivare och svettigare ett pass är desto mer känner jag för att dricka vatten i mängder...men nu är jag liksom en pölsvettare o

Det brukar vara svårare att bedöma vätskeåtgång vid kallare väder.

Vi får väll se hur det går för mig och mina dumma tankar och funderingar (H)

Sökte lite på morgonlöpning och då kom den här tråden upp. Måste läsa igenom alla länkarna som postats och som jag tidigare inte hunnit med.

Men, min fråga nu är: Är det skademässigt sämre att springa på morgonen än på förmiddagen/kvällen? Känner ni er m

Periodvis, dvs vår, sommar och tidig höst, springer jag gärna på morgonen innan jobbet. Fast jag kliver utanför dörren runt 5 eftersom jag börjar jobba kl 7.

Min erfarenhet är att jag inte alls känner mig mer sliten efter ett 50 minuters distanspass än o

Förr tyckte jag det var pest att springa på morgonen, men nu när jag har vant mig tycker jag det funkar kanon. Aldrig ens reflekterat över att det skulle kunna vara mer slitsamt då.

EDIT: jag mår så bra efter att jag har sprungit, och springer jag på mor

Låter lovande. Hur länge från ni kravlar er upp ur sängen tar det innn ni börjar springa? Någon form av uppvärmning?

En stark kopp kaffe sen är man igång på 5-10min ;o) Å-H kan bli sämre av morgonträning kontra träning efter frukost. Men när du kör 45-50min är det inget att bekymra sig över.

Jag tar lite längre tid på mig än Oskar eftersom jag måste fläta mitt hår först. 😉

En kvart ungefär. Kaffe+0,5 l vatten och så ut.