Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGnäll inte över vädret
You need to log in to create posts and topics.

Då är vi vi samma startgrupp. Keps på och iväg 🙂

Hmm.. jag tillhör den här gruppen:

Det regnar och blåser ute, men jag är inte gjord av socker och har inte stajlat håret, så jag behöver ingen keps när jag ger mig ut och springer. 😉

Kontaktlinser+regn i ögonen=(t-)
Terränglöpning med knapp ledsyn? Njaa... 😉

Du & jag Jessie 😀

Det finns en vädertyp som jag aldrig orkar med och det är irriterande horisontellt snöande där de små snöflingorna träffar ansiktet och skapar ett enormt klibehov. Efter en 30-minuters vistelse i sånt väder är jag så irriterad att hela dagen är förstörd :

Ja det där med flingor i ansiktet kan blir irriterande efter ett tag, samma sak med en del vattendroppar. Keps däremot, nej, buff över öronen, för de gillar _inte_ när det blåser in kall luft.
Sedan är det blåst. När det verkligen blåser rajt igenom vad

Hehe...ser att det finns en del mentalt att träna på. Stick ut just för att det ÄR snö i fejjan. Hur svårt kan det vara?

Det är så skönt att komma in sedan. Passet behöver inte vara världens längsta den dagen.

Nja, det fungerar inte. Jag går 3-4 km varje dag med hunden oavsett väder inklusive horisontellt snöande. Det hjälper inte.

Sa inte att jag inte var ute i snön 🙂

Nä, Eva, kontaktlinser går inte att skylla på - jag har haft kontaktlinser i c:a 30 år och det har aldrig hindrat mig att springa (jag har aldrig tappat några då jag sprungit) - i själva verket är ju kontaktlinserna en välsignelse för oss löpare i regn. S