Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELGod morgon!
You need to log in to create posts and topics.

Det jobbiga är att jag gått och hetsat folk hela veckan om AW/pub på fredag och "såklart alla ska med" osv så jag kan liksom inte banga puben ikväll... Men som sagt jag börjar må bättre och ett glas vin på det här så ska allt vara på topp igen 😀

Hahaha!!! Tänk efter före, Kat! 😉

Ja, jag är sån mes - jag pallar inte att festa längre. Och ni vet väl "det är en dag i morgon också".

Nina: Jag har tränat/tävlat i bågskytte och gjort en RIKTIG Robin Hood! 😉

Jag har med tränat bågskytte, men jag är rädd om mina pilar så jag satte dem alltid en bit ifrån varandra 😉

Nä nä nä Linda. Mythbusters gjorde det exprimentet och dom kom fram till att det var "totally Busted" att göra en riktig Robin Hood.

Däremot kom de fram till att göra en "Aadu Ojaste" dvs att pilen missar tavlan helt, var "plausable" 😉

Aadu: Klart man kan! Men det beror ju på vad man har för pilar! Träpilar funkar inte riktigt, i alla fall inte vad jag sett, då slås bara nocken ut (=den lilla klykan man spänner fast i strängen) men aluminiumpilar, eller kolfiberpilar kan fastna i varand

Ja, mythbusters har ju knappast alltid rätt. Har flertalet gånger sett pil som sitter i pil. Klart att det är möjligt även om det inte är så sannolikt.

Men hörrni. Tror ni det fanns plastpilar på Robin Hoods tid.
Nä, då var det träpilar som gällde.

Men ok Linda. Det impar lite att du gjort en modern Robin Hood!

Men hörrudu, tror du att det fanns plastnockar på robin hoods tid som kunde slås ut?