Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 08:24Niklas: Jag ska försöka sköta mig... 😉
Hjärtat: Tack! Hoppas du får det bra idag också. (L) (Och grattis till ditt nya P.R! :D(t+))
Niklas: Jag ska försöka sköta mig... 😉
Hjärtat: Tack! Hoppas du får det bra idag också. (L) (Och grattis till ditt nya P.R! :D(t+))
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 10:49Tack Nina!
Lite mer flyt kände jag nog att jag fick när jag fick tillbaka förra veckans uppgift med VG (vilket innebär VG på kursen i Etik och Ledarskap!). Sitter just nu och kämpar med uppgift 2 av 4 (dvs jag har lämnat in EN iaf och det är onsdag morn
Tack Nina!
Lite mer flyt kände jag nog att jag fick när jag fick tillbaka förra veckans uppgift med VG (vilket innebär VG på kursen i Etik och Ledarskap!). Sitter just nu och kämpar med uppgift 2 av 4 (dvs jag har lämnat in EN iaf och det är onsdag morn
Quote from Panama B on 4 November 2009, 10:56Ni lite yngre förmår kan ni förklara detta med nya betyg...
Jag går en enstaka kurs i avancerad XML på KTH och då ges det A-F enl. Bologna modellen....
A är bäst
men när är man underkänd dvs. IG är det F eller ?!?!?
Ni lite yngre förmår kan ni förklara detta med nya betyg...
Jag går en enstaka kurs i avancerad XML på KTH och då ges det A-F enl. Bologna modellen....
A är bäst
men när är man underkänd dvs. IG är det F eller ?!?!?
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 10:57Jessie: Hälften av mina jobb so far har jag varit konsult... "Frihet under ansvar" and all that jazz... 😀 Fast jag måste erkänna att jag kände att jag var sent på jobbet idag när jag inte var inne innan 9, men jag blir bättre och bättre på att gå och läg
Jessie: Hälften av mina jobb so far har jag varit konsult... "Frihet under ansvar" and all that jazz... 😀 Fast jag måste erkänna att jag kände att jag var sent på jobbet idag när jag inte var inne innan 9, men jag blir bättre och bättre på att gå och läg
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 10:59Magnus: Jag har faktiskt ingen aning, på "min tid" hade vi U, 3, 4, 5 och U - VG/MVG. Men jag skulle gissa på att "F" är underkänt.
Här på MaH så kör vi (nog) fortfarande med U - VG/MVG, i alla fall på mina kurser. 🙂
Magnus: Jag har faktiskt ingen aning, på "min tid" hade vi U, 3, 4, 5 och U - VG/MVG. Men jag skulle gissa på att "F" är underkänt.
Här på MaH så kör vi (nog) fortfarande med U - VG/MVG, i alla fall på mina kurser. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 11:01Jag får för mig att både D och F är underkänt, men det trasslas ju till av att vi inte har två grader av underkänt fast vi kan ha två grader av bättre än dkänt...
C = G, B = VG och A = MVG
Jag får för mig att både D och F är underkänt, men det trasslas ju till av att vi inte har två grader av underkänt fast vi kan ha två grader av bättre än dkänt...
C = G, B = VG och A = MVG
Quote from Panama B on 4 November 2009, 11:08A = MVG
B = VG
C = G
D
E
FKan inte vara sant... en kritik av Bologna modellen är att det blir mer konkurens med en finare fördelning.... enligt ovan skulle vi då ha 3 nivåer av underkänt vilket känns sjukt Typ
D= Du suger
E= Du suger fett
F= Alla ka
A = MVG
B = VG
C = G
D
E
F
Kan inte vara sant... en kritik av Bologna modellen är att det blir mer konkurens med en finare fördelning.... enligt ovan skulle vi då ha 3 nivåer av underkänt vilket känns sjukt Typ
D= Du suger
E= Du suger fett
F= Alla ka
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 11:13Hmm... det kanske är C/D = G och E/F = U då?
Verkar ju iaf mer rimligt?En illustration för F är iaf denna:
BILD:http://site.despair.com/images/dpage/potential03.jpg
Hmm... det kanske är C/D = G och E/F = U då?
Verkar ju iaf mer rimligt?
En illustration för F är iaf denna:
BILD:http://site.despair.com/images/dpage/potential03.jpg
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 11:19Enligt den oändliga (och oh så tillförlitliga källan) wikipedia, så ligger det till så här:
ECTS Tolkades
A VG
B VG
C G
D G
E G
Fx Icke fullt dkänd
F UnderkändKälla: http://sv.wikipedia.org/wiki/European_Credit_Transfer_System
Enligt den oändliga (och oh så tillförlitliga källan) wikipedia, så ligger det till så här:
ECTS Tolkades
A VG
B VG
C G
D G
E G
Fx Icke fullt dkänd
F Underkänd
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/European_Credit_Transfer_System
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 11:20Måste ALLT vara 3G nuförtiden? (#)
Måste ALLT vara 3G nuförtiden? (#)