Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 07:43Som billös stockholmare har jag nog lyckats med det flera gånger, de har ju hemkörning...
dmorn förresten. Måste nog acceptera att jag är officiellt förkyld nu, men knappast några grisar inblandade.
Som billös stockholmare har jag nog lyckats med det flera gånger, de har ju hemkörning...
dmorn förresten. Måste nog acceptera att jag är officiellt förkyld nu, men knappast några grisar inblandade.
Quote from Daniel von Schantz on 21 November 2009, 08:17d morn!
Oj.....varit igång några timmar redan 7.30!
Idag ska jag städa och tvätta och utföra nån form av träning och sedan gå på fest ikväll så det blir en trevlig lördag 🙂
d morn!
Oj.....varit igång några timmar redan 7.30!
Idag ska jag städa och tvätta och utföra nån form av träning och sedan gå på fest ikväll så det blir en trevlig lördag 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2009, 08:18Nej, ska köpa mjuka skärbrädor att tillverka elapp och kompislapp av.
Men som Fredrik säger, bil behövs inte i Stockholm. Det är billigare att få sängen eller soffan hemkörd för 500 kr som du gör ungefär vart tionde år, än att äga en bil för ca 200 krono
Nej, ska köpa mjuka skärbrädor att tillverka elapp och kompislapp av.
Men som Fredrik säger, bil behövs inte i Stockholm. Det är billigare att få sängen eller soffan hemkörd för 500 kr som du gör ungefär vart tionde år, än att äga en bil för ca 200 krono
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 08:35IKEA ja. En gång åkte jag dit och "skulle bara ha några saker" vilket slutade med att jag verkligen var tvungen att ta taxi hem! Jag hade nämligen också cyklat dit...
IKEA ja. En gång åkte jag dit och "skulle bara ha några saker" vilket slutade med att jag verkligen var tvungen att ta taxi hem! Jag hade nämligen också cyklat dit...
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2009, 08:40Men den taxin kostade väl en bråkdel av vad en bil kostar per månad.
Många säger de behöver bil för att storhandla en gång per månad. Men vad kostar en taxi tur å retur Kungens kurva för exempelvis mig? Jag gissar på max 500 kronor. Det får du ingen bil
Men den taxin kostade väl en bråkdel av vad en bil kostar per månad.
Många säger de behöver bil för att storhandla en gång per månad. Men vad kostar en taxi tur å retur Kungens kurva för exempelvis mig? Jag gissar på max 500 kronor. Det får du ingen bil
Quote from Daniel von Schantz on 21 November 2009, 08:49Min rara mamma tycker att jag är hemskt oekonomisk för att jag alltid handlar mat i en affär mitt i stan som är ganska så dyr.......hennes lösning.....ta körkort, köp en bil och kör till tex Willys, en mil bort, och handla billigt (H)
Min rara mamma tycker att jag är hemskt oekonomisk för att jag alltid handlar mat i en affär mitt i stan som är ganska så dyr.......hennes lösning.....ta körkort, köp en bil och kör till tex Willys, en mil bort, och handla billigt (H)
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2009, 08:51Det blir ju billig mat med kallstarter på vintern.
Det blir ju billig mat med kallstarter på vintern.
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 08:52Men jag säger ju inte att det var dåligt att ta cykeln 🙂 jag är nöjd med hur allt blev. Då tänkte jag också efter när jag handlade... Taxin gick ju bara på ca 150 spänn också!
Eva: Haha, skön morsa! 🙂
Men jag säger ju inte att det var dåligt att ta cykeln 🙂 jag är nöjd med hur allt blev. Då tänkte jag också efter när jag handlade... Taxin gick ju bara på ca 150 spänn också!
Eva: Haha, skön morsa! 🙂
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 08:59Detta gäller att se upp med det där. ICA i ringen är t.ex avgjort billigare på mycket än det stora ICA utanför city i Sickla. Det är lätt att bli lurad av att det SKA vara billigare där.
Detta gäller att se upp med det där. ICA i ringen är t.ex avgjort billigare på mycket än det stora ICA utanför city i Sickla. Det är lätt att bli lurad av att det SKA vara billigare där.
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2009, 09:09Ikea är farligt! Jag ska köpa skärbrädor för 19 kr. Gissa vad det kommer stå på kvittot?
Ska köpa sånahär: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90131935
Och göra såhär: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1280557/1280696#msg-1280696
Genialt!
Ikea är farligt! Jag ska köpa skärbrädor för 19 kr. Gissa vad det kommer stå på kvittot?
Ska köpa sånahär: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90131935
Och göra såhär: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1280557/1280696#msg-1280696
Genialt!