Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGodis/cola eller enrfibars/gel
You need to log in to create posts and topics.

Speciella Sports Beans för långlopp men tjenare så onödigt och nördigt. Ta favvogodiset såklart.

Var det inte nån av tjejerna som proppade i sej över ett kilo Röda Ferrari på Täby Extreme Challenge nåt år?

Nu var det ju inte i samband med löpning, men dock en ansträngning över 18 timmar och jag hade torkade aprikoser och saltade cashewnötter i fickorna under Vätternrundan i år. Funkade hur bra som helst.

Torkade aprikoser i större mängd kan sluta mindre roligt. Jag tryckte en hel påse en gång och vad hände? De torkade aprikoserna svällde i magen så mitten av mig såg ut som en bongotrumma. Aj, aj, aj. Sedan dess äter jag icke torkade aprikoser.....

Nog för att jag gillar Ferraribilar men 1 kg? Det är imponerande (t+)

Slå ut det på 16-24 timmar så...

42-63 gram/h

Hur många bilar blir det, OK utspritt men ändå.... Och så löpningen på det. Fast jag kanske skulle testa 😉

Kristina: Jag har givetvis använt torkade aprikoser i min träning sedan länge så magen är van, men jag kan också meddela att en hel påse gick ner under VR utan bekymmer. Alltså räcker 200g i ca 18 timmar, eller 30 mil om man föredrar den måttenheten? 😉

Ah, 18 timmar. För mig handlade det nog snarare om 18 minuter innan en full påse var tom. Satt och jobbade och handen jobbade mellan påsen och munnen utan att min hjärna var med. 🙂