Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGPS-klocka som hittar satelliter …
You need to log in to create posts and topics.

Jag har min Ambit2 på arm och gå runt och den hitta signal.

Starta aktivitet löpning i kök, de hitta puls band och Gps under tid jag ta på mina skor och gå ut.

För simning starta jag klocka i omklädningsrum och den hitta signal innan jag lämna bygget.

Garmin FR620, Garmin Fenix 2 är exempel på klockor som det vanligtvis tar c:a 5s att hitta satelliterna! (Dvs den vet redan var dom är, det är bara en fråga om att verifiera att det funkar)

Min Garmin 220 har oftast hittat satelliter innan jag stigit utanför dörren.
Hade tidigare Garmin 405 och den kunde jag ofta stå flera minuter med innan den hittade, och ibland hittade den inte alls så jag fick ge mig iväg utan GPS.

Garmin 410 som jag har är väldigt ojämn avseende tid för att hitta satelliterna. Ibland går det på ca 1 min, ibland på många minuter. Ibland stänger jag av den och startar om den, samma sak då, ibland funkar det superbra andra gånger får jag vänta länge.

Jag har startat om 310 ett par gånger.
Den har hittat för många satelliter (#)

Har en Garmin 310. Den är kass på att hitta satelliter, och verkar bli sämre och sämre på det. Riktig skit.

Märkligt att det kan skilja så mycket.
Jag har en Garmin 310, lägger den på brevlådan när jag knyter skorna.
Tog tid för något år sedan efter en liknande tråd här på funbeat, har för mig att det tog 18 sekunder för den att låsa på satelliterna. Behöver i

Min Forerunner 10 klipper satelliterna mellan 10 sek - 1 min. Allt var bättre förr? Min GPS-mobil, som jag använde innan jag fick min Garmin är snabbare, och mer exakt på sträckor och höjdkurvor. Fick den av en kompis för några (3?) år sedan. Då hade han

Om man alltid startar på samma ställe går det fortare att hitta satelliterna. Jag lägger min 310 i samma fönster i omklädningrummet på jobbet varje gång, den brukar hitta satelliter och det går bra sen att gå genom huset och ut. Däremot tar det lång tid o

Man kan inte jämföra med telefoner, dom använder både satelliter och basstationerna, som dom ju alltid har kontakt med, därför går det mycket snabbare för dom