Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGPS-klocka som hittar satelliter …
You need to log in to create posts and topics.

Har en Garmin 210, lägger den i fönstret, displayen mot fönsterruta, medan jag snörar på skorna - alltid klara samtidigt, klockan och jag! 🙂

Tack för alla bra svar!

Har nu genom åren tyvärr ganska negativa erfarenheter av kvalitén på garmins grejer.

Men det mest störande är ju tiden det tar att hitta satelliterna. När man som småbarnsförälder får lite tid över och ska sticka ut på ett snabb

Jag tycker min 310xt har hållit bra. Är självklart sugen på en 910xt, men jag väntar nog ett tag till. Skaffade en Garmin Swim sålänge för bassängpassen.

Tack för påminnelsen!
Jag köpte mig en Suunto Ambit 2 med GPS och barometer igår. Vinglade lite i valet mellan Garmin 910, som nog sitter något skönare på handleden (obs nog) och Suunto Ambit 2. Fick till slut försäljaren att ranka klockorna, som var någo

Jag blev väldigt positivt överraskad av den Polar V800 som jag hämtade i måndags. Visste ändå att de som en feature på den nämner att den hittar satelliterna snabbare än föregångarna. Det går hittills på de 3 rundor jag varit ute på på mindre än 10 sek.

Håkan, du behöver inte avvakta nya modeller. De senaste garminklockorna sparar satellitpositioner för (jag tror det är) en vecka framåt så då man kommer ut så tar det ca 5s innan den piper "färdig".

Det tråkiga med polar 800 för cyklister är att i stort sett alla wattmätare använder ANT+ och inte bluetooth!

Har nu genom decennierna faktiskt ganska positiva erfarenheter av kvalitén på Garmins grejer.
I huvudsak grejer för marint bruk och för sport.
På tiden då SA fanns var man nöjd om man navigerade rätt inom 50m-radie.
Man har varit van vid att satellit-fixe

Jag har Garmin 310XT med senaste mjukvaran och den hittar alltid satelliterna snabbt. Körde Runkeeper på iPhone innan och detta är klart bättre plus att jag numera har 20 h battertid.

"Den senaste generationen (t.ex. FR620) är, vad jag har förstått, ännu fiffigare på att lagra och förutsäga satellitpositioner."

Ja, den kan ladda ner satellitdata via datorn/telefonen/wifi och behöver sedan när man kommer ut bara kontrollera att den hit