Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGrymt!!
You need to log in to create posts and topics.

Förresten, mitt intryck från Umeå (har varit där två gånger) är att det måste vara Sveriges frisörsalongstätaste stad. På huvudgatorna i centrum låg salongerna i stort sett vägg i vägg, stora tjusiga sådana dessutom. Gör ni inget annat där än att klippa h

Jag tror att det är likadant i alla mindre städer av nån outgrundlig anledning (iaf är det likadant i hedemora) Frisörer o pizzerior.

För att försvara Umeås heder måste jag tillägga att några pizzerior såg jag inte till, inte så jag tänkte på dem i alla fall. Restaurangutbudet verkade befriande kosmopolitiskt till och med för en urban grrl som mig.

Jag reagerade över samma sak som Fredrika när jag var där för-förra noliamässan. Mellan vårt boende och mässan var det en lång sträcka frisörsalonger, enbart avbrutet av ett och annat fik och en dressman.

Umeå är en fantastiskt fin stad och har så mycket mer än frisörer och pizzor!

Ja, dom har ju Ingmari framförallt! Hihi.

Och det är inte illa det!

...speciellt inte om man minns kaktråden...

Var i Borås en sväng idag. Tyckte att det var frisörer, pizzerior och caféer över allt, på alla gator.

Det kanske är så i städer med runt 100.000 invånare.

Har ni varit i Vimmerby? Ojoj, där snackar vi också frisörer, på så liten yta och lite invånare.

Oj FÖRLÅT helt OT ser att det är i löpargruppen (#)

Jenny, alla diskussioner här på Fb innehåller väl OT???

Inget att be om ursäkt för.