Quote from Guest on 9 November 2008, 21:00Hej!
Någon som har något bra botemedel mot sk gubbvader - dvs återkommande små bristningar sträckningar i vaderna?
/Jörgen
Hej!
Någon som har något bra botemedel mot sk gubbvader - dvs återkommande små bristningar sträckningar i vaderna?
/Jörgen
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 21:10Exentriska tåstretchningar. Massor. Två gånger om dagen, även om det gör ont.
Exentriska tåstretchningar. Massor. Två gånger om dagen, även om det gör ont.
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 00:05Koncentriska samt excentriska tåhäv (vadpress m sträckta knän går också bra) m gradvis ökande belastning, samt lika viktigt att träna ytliga vadmuskelns antagonist över fotleden, i det här fallet m extensor digitorum longus, med att böja fotled och tår mo
Koncentriska samt excentriska tåhäv (vadpress m sträckta knän går också bra) m gradvis ökande belastning, samt lika viktigt att träna ytliga vadmuskelns antagonist över fotleden, i det här fallet m extensor digitorum longus, med att böja fotled och tår mo
Quote from Gabriella Säfström on 10 November 2008, 15:49För mig hände det när jag ökade träning under en period. Vilade mig smärtfri och började träna, fick ont och höll på så i ett halvår ca och har sedan varit helt bekymmersfri (10 år).
För mig hände det när jag ökade träning under en period. Vilade mig smärtfri och började träna, fick ont och höll på så i ett halvår ca och har sedan varit helt bekymmersfri (10 år).
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 19:09Jag fick gubbvad för 7 veckor sedan. Ordinationen från Idrottskliniken är 180 tåhävningar per dag (excentriska) - både rakt och böjt knä.
Jag fick gubbvad för 7 veckor sedan. Ordinationen från Idrottskliniken är 180 tåhävningar per dag (excentriska) - både rakt och böjt knä.
Quote from Lars Mörrby on 10 November 2008, 19:52Lars-Åke,
180 enbens eller tvåbens tåhävningar??
/B.
Lars-Åke,
180 enbens eller tvåbens tåhävningar??
/B.
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 21:22Börje,
Enbens.
Börje,
Enbens.
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 10:35Förutom tåhåvningar, finns det annat som snabbar på rehab av gubbvad? Vilken nytta kan massage ha?
Kyla? Värme? Tryck?
Tar tacksamt emot idéer. Shtockholmsmaran börjar närma sig,....
Förutom tåhåvningar, finns det annat som snabbar på rehab av gubbvad? Vilken nytta kan massage ha?
Kyla? Värme? Tryck?
Tar tacksamt emot idéer. Shtockholmsmaran börjar närma sig,....
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 11:17Jag har lidit av "gubbvader" i ca 1 år vilket för mig medfört krampliknande smärta efter ca 2 km löpning och sen avtagande "träningsvärk" i ca 1 vecka. Längre viloperioder och kortare uppbyggnadspass har inte gjort någon skillnad.
Möjligen för tidigt att
Jag har lidit av "gubbvader" i ca 1 år vilket för mig medfört krampliknande smärta efter ca 2 km löpning och sen avtagande "träningsvärk" i ca 1 vecka. Längre viloperioder och kortare uppbyggnadspass har inte gjort någon skillnad.
Möjligen för tidigt att
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 11:18Här får du en länk om gubbvad: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669556
Här får du en länk om gubbvad: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669556