Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 15:21Hörde att gubbvad ofta beror på rörlighetsproblem som medför att nån del i vaden kompenserar för att skydda knät och därmed är vaden utsatt. Minns inte var oröligheten skulle sitta tyvärr.Nån annan?
Hörde att gubbvad ofta beror på rörlighetsproblem som medför att nån del i vaden kompenserar för att skydda knät och därmed är vaden utsatt. Minns inte var oröligheten skulle sitta tyvärr.Nån annan?
Quote from Funbeat user on 6 May 2013, 13:30Hej!
Efter 9.5 km löpning högg det till i höger vad. Gubbvad har jag förstått... Var ute i skogen när det hände så det vara bara att springa hem, 5 km med ont:-(
Är anmäld till Gbg-varvet om ca 2 veckor. Behöver alla tips jag kan få för att bli bättre. K
Hej!
Efter 9.5 km löpning högg det till i höger vad. Gubbvad har jag förstått... Var ute i skogen när det hände så det vara bara att springa hem, 5 km med ont:-(
Är anmäld till Gbg-varvet om ca 2 veckor. Behöver alla tips jag kan få för att bli bättre. K
Quote from Funbeat user on 6 May 2013, 16:00Surt 🙁
Jag drabbades av samma sak 2009 någon månad före maran. För min del så var det bara att ställa in. Om det är riktig Gubbvad så lär du inte kunna springa Varvet tyvärr. Jag testade några ggr före maran 2009 men var tvungen att helt avbryta tränin
Surt 🙁
Jag drabbades av samma sak 2009 någon månad före maran. För min del så var det bara att ställa in. Om det är riktig Gubbvad så lär du inte kunna springa Varvet tyvärr. Jag testade några ggr före maran 2009 men var tvungen att helt avbryta tränin
Quote from Funbeat user on 7 May 2013, 02:28MAGNESIUMBRIST
MAGNESIUMBRIST
Quote from Funbeat user on 7 May 2013, 08:58Fick också ont nu (igen) för någon vecka sedan. Alla symptom tyder på gubbvad.
Har börjat käka magnesium + andra vitaminer. Är försiktig med stretch men kör massage dagligen via foamroller.
Testade 3km i torsdags, sen 5km i fredags, vilade ett par dagar
Fick också ont nu (igen) för någon vecka sedan. Alla symptom tyder på gubbvad.
Har börjat käka magnesium + andra vitaminer. Är försiktig med stretch men kör massage dagligen via foamroller.
Testade 3km i torsdags, sen 5km i fredags, vilade ett par dagar
Quote from Elias Engqvist on 7 May 2013, 21:06Cykla mycket är bra. Ökar blodgenomströmningen utan att anstränga vaden!
Cykla mycket är bra. Ökar blodgenomströmningen utan att anstränga vaden!
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 12:53Håller med Christer - bra råd! Körde också detta i rehaben
Håller med Christer - bra råd! Körde också detta i rehaben
Quote from Funbeat user on 21 August 2013, 08:10Hur mycket magnesium tar ni
Hur mycket magnesium tar ni