Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 20:53Låter som du skulle ha kompressionsstrumpor eller kompressionsvadskydd under och/eller efter träningen.
Låter som du skulle ha kompressionsstrumpor eller kompressionsvadskydd under och/eller efter träningen.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 17:30Det här låter som de problem jag hade tidigare som på naprapatens inrådan löstes med anatomiska fotbäddar (specialgjorda iläggssulor). När man blir gubbe så sjunker fotvalvet vilket iläggen kompenserar för. Blev direkt av med problemet när jag började spr
Det här låter som de problem jag hade tidigare som på naprapatens inrådan löstes med anatomiska fotbäddar (specialgjorda iläggssulor). När man blir gubbe så sjunker fotvalvet vilket iläggen kompenserar för. Blev direkt av med problemet när jag började spr
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 17:32Jag undrar när gubbvaderna dyker upp?
Jag undrar när gubbvaderna dyker upp?
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 18:21Gubbvaderna kryper allt längre ner i åldrarna och drabbade även mig förra sommaren. Enda kända medicinerna med dokumenterad effekt är stödstrumpor (Nike har slutat med de bra så nu är det Cep som gäller, dyrt som stryk men vad göra), värmeliniment och mas
Gubbvaderna kryper allt längre ner i åldrarna och drabbade även mig förra sommaren. Enda kända medicinerna med dokumenterad effekt är stödstrumpor (Nike har slutat med de bra så nu är det Cep som gäller, dyrt som stryk men vad göra), värmeliniment och mas
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 18:23Apoteket och hälsokosten har kompressionsstrumpor av olika märken som är precis lika bra.
Apoteket och hälsokosten har kompressionsstrumpor av olika märken som är precis lika bra.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 18:36Jag fick gubbvad när jag var 17, early bloomer? Har haft det på äldre dar också, stötvåg funkar bra.
Jag fick gubbvad när jag var 17, early bloomer? Har haft det på äldre dar också, stötvåg funkar bra.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 19:37Tåhävningar o den gyllene krämen Voltaren hjälpte mig i ett nafs.Hörde att lite strömbehandling funkade bra,men behövde aldrig testa.För att sprida lite avundssjuka är vi 20 pers som drar till Turkiet på Lördag,blir en härlig vecka med dubbla pass(V)
Tåhävningar o den gyllene krämen Voltaren hjälpte mig i ett nafs.Hörde att lite strömbehandling funkade bra,men behövde aldrig testa.För att sprida lite avundssjuka är vi 20 pers som drar till Turkiet på Lördag,blir en härlig vecka med dubbla pass(V)
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 22:44Gubbvad är högst troligt väldigt personligt när det ev kommer, det har att göra med ens biologiska ålder skulle jag tro. Vissa är 40 redan vid 25 års ålder osv.
Gubbvad är högst troligt väldigt personligt när det ev kommer, det har att göra med ens biologiska ålder skulle jag tro. Vissa är 40 redan vid 25 års ålder osv.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 08:39Jag drabbades av gubbvad förra året vid ålder 44 och efter att ha googlat och funnit råd kring behandling började jag med att helt enkelt äta mer magnesium, zink o kalcium. Inga dunderkurer utan bara en multivitamintablett/dag med dessa mineraler. Problem
Jag drabbades av gubbvad förra året vid ålder 44 och efter att ha googlat och funnit råd kring behandling började jag med att helt enkelt äta mer magnesium, zink o kalcium. Inga dunderkurer utan bara en multivitamintablett/dag med dessa mineraler. Problem
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 11:53Jag trodde jag drabbats av gubbvad, men det visade sig bara vara soleus som var för kort. Dvs den inre vadmuskeln.
Jag kan stretcha Gastrocnemius på vanlig sätt, men kommer inte åt Soleus alls, eftersom vinkeln i foten inte kan bli tillräckligt "spetsig"
Jag trodde jag drabbats av gubbvad, men det visade sig bara vara soleus som var för kort. Dvs den inre vadmuskeln.
Jag kan stretcha Gastrocnemius på vanlig sätt, men kommer inte åt Soleus alls, eftersom vinkeln i foten inte kan bli tillräckligt "spetsig"