Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGubbvader
You need to log in to create posts and topics.

Förutom tipsen i tråden ovan och länken som Anders gav
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669556
så är det nog inte mycket mera att göra än att låta tiden gå 🙁

Finns en salva som heter ketoflex på apoteket Annette,verkar som den hjälper på mig.däremot så får man inte sola det skadade området på två veckor. 🙂

Peter, kan inte använda det, kan inte ha något med acetylsalicylsyra och då tydligen enligt apoteket inte heller ketoflex. Så jag får hålla mig till min heatlotion

Skulle jag vara i dina kläder (vlket nog skulle se hel-sjukt ut..!!??.) så skulle jag inte kuta en meter till dom närmaste dagarna inför tävlingen. Bara gå ...å massera....å kör några av dom här krämerna....Tja sen är det väl bara att starta då och blir d

Ja, vårruset ska jag definitivt på alla sätt genomföra om jag så ska behöva krypa i mål. Värre är de med Springtime-loppet då mitt kära företag är beroende av att jag springer på en bra tid. Men det är klart längre till dess också.
Märkte ikväll på ett fö

Mina vadbesvär har återkommit med bristningar till och från sedan flera år. Jag tröttnade och gick till naprapat som nu hjälper mig främst med massage. Jag har fått förklarat vad som händer i min muskel. Jag har en konstant ökad tonus/spänning i vadmuskel

Ämnet har diskuterats mycket i olika orienteringskretsar vet jag.

Drabbade mig för ca 1.5 år sedan. Efter ca 10 min känns det som en kraftig kramp inne i vadmuskeln (Soleus) och det blev omöjligt att fortsätta löppasset. Det är ingen idé att fortsätta l

Fick detta problem med bristningar i vaderna för ca 2 år sedan, åkte på bristningar så fort jag ökade på intensitet i löpträningen. Nu i våras började jag känna mig ganska desperat då jag försökt en jäkla massa olika metoder för att slippa besvären. Fick

Nån som vet om kompretions strumpor hjälper mot cirkulationen i vaden och mot Gubbvader ?

Jag har sällan ont i vaderna när jag springer med undantag för första kilometern. Dock är jag stel och stum i vaderna ett par tre dagar efter ett löppass. Springer sällan kortare än en mil, stretchar ordentligt efteråt. Är detta samma sak som Gubbvader? N