Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHög puls underlöpning.
You need to log in to create posts and topics.

Det låter som ett bra råd, Hasse.

Nej då, Håkan. Jag är väldigt noga med att fukta in och blöta pulsbandet efter att konstens regler, så att jag ska ha maximal kontakt. Eftersom att jag aldrig har använt en sådan här förut, så var jag extra noga med att

Kanske bra att stämma av pulsklockan med manuellt räknad puls för att vara säker på att det är funkis?

Pulsrusning i början är i min bok klockrent symptom på värdelöst pulsband. Jag gjorde "allt", inklusive saliv, vatten, blågel, skrubba, tvätta och fler saker som jag inte kommer ihåg nu. Men jag fejsade att Garmins band inte funkar för mig. Bytte till Pol

Det stämmer nog ganska bra, Tibor. Jag har Polars pulsband H7 och jag har inte upplevt någon "pulsrusning" på de 20+ gånger som jag har använt den.

Tipsen och råden i tråden sär säkert goda. Du verkar ha försäkrat dig om de uppenbara mät-/kvalitetsfelen. Själv känner jag en viss lättnad över att fler inte faller inom "mallen". Detta med beräknad maxpuls för en viss ålder och kön fungerar jättebra - p

Du skriver ingenting egentligen om vad du har för snittpuls under dina pass utan enbart ett maxvärde som inträffat under ett pass. Eller har jag missat något i tråden?

Finns ju en del information som saknas, tex medelpuls under passen? Ligger du alltid p

Under de löppass som jag har hunnit med att använda pulsbandet, ca 15 ggr, så har jag sprungit 10 till 15 kilometer och då har min snittpuls legat mellan 185 - 190 slag per minut. Under de tuffa partierna på banan, så har pulsen gått upp, för att sedan fa

Robert, jag gissar att du inte heller drar på dig mjölksyra lika lätt som andra?
En bekant, samt dennes kusin, har båda väldigt höga pulser. Att ha ett snitt på 185-190 är inte ovanligt för dem och inte heller en maxpuls över 200-210. Den ena av dessa två

Robert. Springer du alla pass i samma intensitet? Hur skulle du gradera det i ansträngning, kontra då du uppnådde 204? Gissningsvis har du ju som tidigare nämnts en högre maxpuls än så egentligen.

Franz. Ens maxpuls säger ju ingenting om man har "lätt" e

Andreas: Jag vet det. Gjorde bara en gissning på att så kunde vara fallet.
Efter egen liten empirisk undersökning har jag märkt att, vid olika tillfällen, drar jag med min låga medel- och maxpuls på mig mjölksyra samtidigt som person med hög medel- och m