Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHög puls underlöpning.
You need to log in to create posts and topics.

Franz. Ok. Jag tolkade kanske lite snabbt 🙂

Det är väldigt sällan som jag drar på mig mjölksyra.

Jag laborerar inte så mycket med de olika träningspassen som jag springer. Jag springer i stort sätt i samma tempo på alla pass. Jag håller ett 5:30 tempo per kilometer oavsett hur bansträckningen ser

Robert där ser man, dåligt med mjölksyra.
Dags att höja tempot lite kanske så att du får känna på mjölksyran lite mer 😉
Kanske effekten blir att vilopulsen går ner. Vem vet?

Angående hög maxpuls. Se det som att du har tur.
Vid tv-sändningar av t ex län

Jo, Franz... jag vet att jag behöver mer tryck i träningen och jag vet att jag behöver grymt mycket intervallträning. 🙂

Nja. jag håller mig helst borta från TV-kameran. 😉

Pulsen är individuell. Jag tränar inte pulsbaserat, utan analyserar lite snabbt all träningsdata efteråt. Har en pulsklocka med gps, vilket är en rolig träningskompis.

Komiskt att denna landade idag.
Lite som att få vatten på sin kvarn 😉
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1445457

Dubbelpost

Hej!!!

I ett år va jag jätte orolig då jag låg väldigt högt i puls mot det "normala". Som tur va kunde jag få råd av duktiga före detta elitlöpare. De lugnade mig och sa att det inte beror på att jag är ovältränad (Som är lätt att tro). De började prata

Jag uppskattar verkligen alla de kommentarer som jag har fått under denna tråd och jag känner mig inte alls lika orolig, över en hög vilopuls eller maxpuls under tävlig och träning. Det vore väldigt intressant att göra ett maxpulstest, men jag kommer nog

Det tycker jag du ska kosta på dig Robert. Det är roligt med maxpulstest...förutom direkt efter att det är avklarat. Det kan kännas lite i lungorna 😉