Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Johan G.
Bra. Det är häftigt att leva på livets ytterkanter. Alltifrån lycka till katastrof. 🙂

Illbatting. Alla har inte humor. En del äter lite konstigt och då......

Jag minns att för att variera stegfrekvensen ( det ordet fanns inte på 50-60-talet

Åter till tråden, så här såg det ut i morse efter ~25 km samt några fartökningar.

Om man nu ska säga något gott om eländet så är det att stegfrekvensen är OK och den vertikala rörelsen inte särskilt markant, al

Ser ju kontrollerat ut, tycker jag. Själv kroknar jag vid 22-23 km, och tappar all (upplevd) elegans. Märker också att min stegfrekvens sjunker när jag blir stum i benen.
Maiden - där har vi ett klart PB-ämne! 🙂

K-G, hittade den version av Morning Dew jag tänkte på. Det var DEVO - det satt hårt åt i associationsbanorna:

Devo är väl syntikt för mig måste erkännas.

Elegant steg när tröttheten kommer?
Välj ett område där sannolikheten för att något vackert dyker upp eller kuta förbi uteserveringar ( när vintern är över ) så brukar magen åka in och bröstet ut.

Minns en g

Hehe, det påminner mig om när jag sprang förut (90-talet), runt kungsholmen. På sommaren fick man väldans stuns i steget förbi Rålambshovsparken! 🙂

Bra träningsmetod K-G! Värt att prova 🙂

Frånskjuts-löpning, där satt den...

Ända sedan jag läste den här tråden så har fokus varit på löptekniken, provade det där med att lyfta benet fort, gick inte, men tänka frånskjut gick bra.

Då började min kropp förstå vad som felat så länge, nu börjar

Jag påstår att "tänk frånskjut" lätt blir helt fel eftersom man riskerar att slösa energi på att trycka foten bakåt.

Är vi där nu igen Olle? Det låter som om "luta dig framåt och låt gravitationen göra jobbet" är tillbaka igen! Fast du menar kanske inte så?