Quote from Elias Engqvist on 14 December 2010, 21:38Vill än en gång påpeka att GPS:er är dåliga på att mäta höjder.
Mellan 500 och 600 är det...
Vill än en gång påpeka att GPS:er är dåliga på att mäta höjder.
Mellan 500 och 600 är det...
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 22:08Kom ihåg att höjdmeter innebär upp OCH ned...
LL är drygt 500 meter uppåt... Alltså dryga 1000 höjdmeter.
det hade jag missat innan jag dog efter 20 km, väl förberedd trodde jag
Kom ihåg att höjdmeter innebär upp OCH ned...
LL är drygt 500 meter uppåt... Alltså dryga 1000 höjdmeter.
det hade jag missat innan jag dog efter 20 km, väl förberedd trodde jag
Quote from Elias Engqvist on 14 December 2010, 22:14Nej, höjdmeter är summan av alla meter man springer uppåt!
Nej, höjdmeter är summan av alla meter man springer uppåt!
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 22:25Skulle vara kul att se kurvan från någon som sprungit med barometer (jag fick runt 350m med min GPS, korrigerat).
Skulle vara kul att se kurvan från någon som sprungit med barometer (jag fick runt 350m med min GPS, korrigerat).
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 23:06Hur menar du Christer? Säger du inte samma som Robert?
Edit: Nae, nu fattar jag ingenting. Om jag är ute och springer och mäter upp låt säga 100 höjdmeter med gps, är det 100 uppför då eller 50 upp och 50 ner? Förutsatt att jag startar på samma punkt.
Hur menar du Christer? Säger du inte samma som Robert?
Edit: Nae, nu fattar jag ingenting. Om jag är ute och springer och mäter upp låt säga 100 höjdmeter med gps, är det 100 uppför då eller 50 upp och 50 ner? Förutsatt att jag startar på samma punkt.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 23:11Det är 100m uppför. Med Garmin får man både upp och ner redovisat separat, men normalt amger man bara uppför. Om man sprnger slinga, bör det vara samma värde upp som ner. 🙂
Det är 100m uppför. Med Garmin får man både upp och ner redovisat separat, men normalt amger man bara uppför. Om man sprnger slinga, bör det vara samma värde upp som ner. 🙂
Quote from ellen olsson on 15 December 2010, 00:36Jag har sprungit med en Polar med barometrisk höjdmätning men jag har ingen aning om var jag lagrat det träningspasset...
Jag har sprungit med en Polar med barometrisk höjdmätning men jag har ingen aning om var jag lagrat det träningspasset...
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 09:30I mitt tycke så fanns det inte så mycket användbar information i Fredriks inlägg... Men kul var det!
I mitt tycke så fanns det inte så mycket användbar information i Fredriks inlägg... Men kul var det!
Quote from Elias Engqvist on 15 December 2010, 09:47Jag hittade min senaste mätning av LL (-07) men då hade jag så dålig tid att jag inte vill visa diagrammet 🙂
Jag hittade min senaste mätning av LL (-07) men då hade jag så dålig tid att jag inte vill visa diagrammet 🙂
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 10:00Då kan du ju lägga in det som höjd vs. sträcka så vi andra inte behöver veta hur jobbigt det var uppför 🙂 .
Då kan du ju lägga in det som höjd vs. sträcka så vi andra inte behöver veta hur jobbigt det var uppför 🙂 .