Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHöjdskillnader Midnattsloppet
You need to log in to create posts and topics.

Hur är banan man springer Midnattsloppet (Stockholm, om loppet nu går i fler städer) vad det gäller backar upp och ner? Finns det nån sån där fin bild där man ser banan "från sidan" och kan se hur backarna är?

Ganska platt förutom två räliga backar - upp till Sofia Kyrka och Mosebacke. De är å andra sidan desto värre. Skulle tippa att det är 50 fallhöjdsmeter från lägsta punkt upp t kyrkan (från hamnen). Men det brukar finnas en orkester som piggar upp på toppe

Sofia kyrka:

"Bygget inleddes år 1902 på den högsta punkten av Vita bergen, 46 meter över havet."

..och så 100 års landhöjning på det... 🙂 Enligt mapmyrun.com ligger Sofia Kyrka på 54 meter och Mosebacke på 55möh. Så några rejäla stigningar är det allt. På mapmyrun kan den flitiga skapa en höjdprofilkarta på egen hand.

Från Garmin via SportTracks och korrigerad med Elevation Correction Plugin:

BILD:http://i39.tinypic.com/2vwwpon.jpg

Måste jag ta tillbaka mitt första inlägg om att loppet är ganska platt nu?

Allting är relativt

Den där grafen ser nog mer skräckinjagande ut än vad banan egentligen är, fast det beror som sagt var vad man jämför med. Har sprungit två gånger och det finns två riktigt jobbiga stigningar, men annars är det nästan bara lätt utför 🙂 Som jag mindes det

Ja, det kanske är så att en graf ser lite värre ut än det egentligen är, visst är det svagt uppför i början men det märker man knappt, upp till kyrkan är riktigt trist och den där knixen där dom har någon sorts backpris.

Kanske ser mindre skräckinjagand

Nu börjar det likna nåt 😉