Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 00:23Jag slog minsann rekord på milen på Midnattsloppet (fast det kan ju ha att göra med att detta var första gången jag sprang 1 mil). 😉
Jag slog minsann rekord på milen på Midnattsloppet (fast det kan ju ha att göra med att detta var första gången jag sprang 1 mil). 😉
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 06:26Vad är det för fel på startgrupp 5-7 =) Jag är ytterligare en som är fast besluten att sätta personligt rekord.
Vad är det för fel på startgrupp 5-7 =) Jag är ytterligare en som är fast besluten att sätta personligt rekord.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 08:36Jag startade i startgrupp 6 förra året och sprang min första mil och kände mig inte nämnvärt hindrad av någon annan utom i sista branten upp mot kyrkan, men då gick det å andra sidan inte fort för mig heller.. 😉
Klart du ska starta Åsa. Jag kommer och h
Jag startade i startgrupp 6 förra året och sprang min första mil och kände mig inte nämnvärt hindrad av någon annan utom i sista branten upp mot kyrkan, men då gick det å andra sidan inte fort för mig heller.. 😉
Klart du ska starta Åsa. Jag kommer och h
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:49Tycker mig ha läst att GPSer inte känner av broar och att "puckeln" mellan 2&3 km därför skulle komma av att apparaten tror du har sprungit från vattnet i Hammarbyslussen upp till Bohusgatan? Det är säkert 35 m uppför det.
Renstierna gata var en bra giss
Tycker mig ha läst att GPSer inte känner av broar och att "puckeln" mellan 2&3 km därför skulle komma av att apparaten tror du har sprungit från vattnet i Hammarbyslussen upp till Bohusgatan? Det är säkert 35 m uppför det.
Renstierna gata var en bra giss
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:58GPS:en känner av höjdskillnader på broar om ändock med kass precision, det är därför man kan korrigera med något som heter "elevation correction" som använder sig av en höjddatabas. Med korrigering blir det mycket bättre men absolut inte exakt, dom störst
GPS:en känner av höjdskillnader på broar om ändock med kass precision, det är därför man kan korrigera med något som heter "elevation correction" som använder sig av en höjddatabas. Med korrigering blir det mycket bättre men absolut inte exakt, dom störst
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:47Midnattsloppet (Sthlm) är ett trångt lopp för alla startgrupper utom 1A och 1B. Den större nackdelen jag ser med att att starta i en senare grupp är att man kommer i mål bra mycket senare än den kompis som kanske startar i en tidig grupp. Förra året spran
Midnattsloppet (Sthlm) är ett trångt lopp för alla startgrupper utom 1A och 1B. Den större nackdelen jag ser med att att starta i en senare grupp är att man kommer i mål bra mycket senare än den kompis som kanske startar i en tidig grupp. Förra året spran
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:05Thomas: Jag sprang också midnattsloppet med gps, och har nu kollat på höjdkurvan i sporttracks med elevation correction. Precis före toppen så är det ju två "dippar" med en liten topp emellan, och dipparna är just precis vid det lilla sundet som man sprin
Thomas: Jag sprang också midnattsloppet med gps, och har nu kollat på höjdkurvan i sporttracks med elevation correction. Precis före toppen så är det ju två "dippar" med en liten topp emellan, och dipparna är just precis vid det lilla sundet som man sprin
Quote from Magnus Gelang on 18 May 2010, 22:30Nja jag tror inte jag ska springa det i år. Men jag kanske ska ladda för det tills nästa år? Och OM jag startar så är det startgrupp 5-7 jag pratar om 😀
Nja jag tror inte jag ska springa det i år. Men jag kanske ska ladda för det tills nästa år? Och OM jag startar så är det startgrupp 5-7 jag pratar om 😀
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:36Ni kanske missförstod mig. Jag menade alltså att alla platserna snart var slut eftersom över 16000 var anmälda och det bara var 5-7 som det fanns platser kvar till, och de går säkert åt snabbt de med. Nu finns det till exempel inga kvar till femman, bara
Ni kanske missförstod mig. Jag menade alltså att alla platserna snart var slut eftersom över 16000 var anmälda och det bara var 5-7 som det fanns platser kvar till, och de går säkert åt snabbt de med. Nu finns det till exempel inga kvar till femman, bara
Quote from Magnus Gelang on 18 May 2010, 22:37Jo Adam, så tolkade jag nog först ditt inlägg, sen läste jag andra inlägg emellan och glömde bort vad jag skulle svara dig 😀
Jag tänkte nog på att det gör inget om platserna tar slut,,,,för det blir nog inte i år jag springer iallafall. Men det kan vara
Jo Adam, så tolkade jag nog först ditt inlägg, sen läste jag andra inlägg emellan och glömde bort vad jag skulle svara dig 😀
Jag tänkte nog på att det gör inget om platserna tar slut,,,,för det blir nog inte i år jag springer iallafall. Men det kan vara