Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHåll!
You need to log in to create posts and topics.

Måste och måste, det är individuellt tror jag. Jag kan springa nästan direkt efter att ha ätit, om det inte är allt för stabbig lunch och en löparkompis till mig kan springa nästan oberoende av hur mycket eller vad han ätit. (Hans mage verkar iofs vara av

Jag har inte heller några större problem att springa efter jag har ätit (så vida vi inte snackar en riktigt ordentlig måltid så jag blir nästintill kräkmätt) så det är väldigt individuellt. Jag får aldrig håll heller och har aldrig haft problem med det.

Fick håll när jag satt och läste tråden. Vad sägs om den? 😀
Nej, det är nog inte inläggen det är fel på utan att jag precis har ätit.

Brukar inte ha problem med håll nu för tiden heller oavsett om jag ätit nyligen eller ej, men kommer ihåg att jag ofta

Där ser man! Jag håller alltid på att kräkas när jag tränar inom en halvtimme efter att ha ätit, helst ska det ha gått en timme. Alla brukar oftast tycka att jag är "snabb" och vill helst ha några timmar på sig. Kul för er iaf, önskar att jag hade det så.

Det beror väl på vad man springer. Snackar jag för egen del så kan jag klara en jogg på 30 min direkt efter måltid, men skulle spy och dö och bonka om jag blev tvingad att springa 8x800 vo2-max inom tre timmar efter måltid...

Kim....det finns ju andra skäl till att planera mat inför träning 😀 Du är nog mer rätt ute än jag som ibland kan ge mig iväg 30 min efter frukost (ingen stor sådan) just därför att jag inte får håll. Skulle säkert prestera bättre vissa gånger om jag pla

Emma - hav tröst! 🙂

Jag kan ibland glömma äta helt innan träning.... Inte så bra! 🙁 Dessutom glömmer jag alltsom omftast att stretcha...

Så du är inte värst! (H)

Fia-Lotta: Nej, då är vi väl två värstingar då 😉

Det är ju ett problem när man jobbar. Nu har jag iofs börjat springa hem från jobbet vilket fungerar fint, men annars var det klurigt att välja. Antingen låta bli att äta och sticka ut och springa direkt, men att göra det helt utan energi känns som att de

Jag läste någonstans att om man får håll kan man stanna upp, ta några djupa andetag och sträcka upp armarna ovanför huvudet. Vet dock inte om det hjälper, har inte testat. Jag brukar köra med en sten eller nåt att krama i handen, när jag får håll. När jag