Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har aldrig hört "kommer vänster" på en landsväg. Är väl knappast nån som "kommer höger" hoppas jag. Däremot i skogen.

Själv ropar jag alltid "omkörning" på VR. Det fungerar det också.

Micke, jag håller med dig till fullo. Jag förstår inte varför vissa blir förbannade när de cyklar och svär åt folk som kör sakta(re), det finns som sagt ingen anledning till att vara oförskämd.

Jag håller till fullo också med om att man inte ska svänga i

en tanke som redan verkar klar med nya startordningen är ju att hålla sig till nuvarande gruppstorlek 60 cyklister i varje fålla och man får väl anta att startmellanrummen blir sånna att det inte utan vidare går att spurta ifatt nästa grupp och sen kanske

Man kanske skulle åka lite bil idag, o leta upp lite cykelklubbar som skrek "Håll till höger", och slicka dom med bilen och skrika "Håll till höger" ? 😉 (för oftast brukar de köra en 3-4personer i bredd och ligga en bit ut i vägen)

Tycker det är läskigt

"HÅLL TILL HÖGER" fungerar fint även på Götgatsbacken imorse för att få den kvinnliga delen av befolkningen att begripa at vi har högertrafik i Sverige.

Funkar fint på Bergsvägens cykelbana också nu på morgonen. Inget tack dock till han som cykla på vänster sida, utan ett Thank you.... för han måste ju ha varit britt eller dyl

Är inte VR ett renodlat motionslopp ? Stressade cyklister kan väl få en egen dag.

alla får väl motionera i sitt eget tempo, och arrangören bör så fall se till att samtliga KAN motionera som de vill. VR tar bra betalt o bör kunna hitta en lösning som gör loppet så säkert som möjligt.

> "HÅLL TILL HÖGER" fungerar fint även på Götgatsbacken imorse för att få den kvinnliga delen av befolkningen att begripa at vi har högertrafik i Sverige.

Vi på söder tror nog att det är ett politiskt ställningstagande. Särskilt den kvinnliga delen. Så o

På söder fungerar UR VÄGEN TATTARE! alldeles utmärlt!