Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Räcker man ut handen för att signalera bakåt i klungan borde man väl klara av att räcka ut andra handen för att signalera till medtrafikanter ...

Jag som var en av sniglarna tycker att det var bra med varningen innan jag blev omsusad. När jag gick ut till vänster för att köra om någon tittade jag alltid snabbt över axeln innan, vilket känns naturligt i trafiken, men dom som körde dubbelt så fort so

Är nu online efter VR-helgen. Här kommer lite blandade kommentarer:

"Håll till höger" är vad man ska ropa när man kommer ifatt folk, både för att göra dem uppmärksamma att det kommer folk bakom som är på väg om, men också naturligtvis för att de vid beh

Ropar man inte "kommer vänster" om man kör om på någons vänstersida. Det har jag fått lära mig.

Jo, man gör som Bruse säger.

Bra där, Linus! 🙂

Jag kom in med ett gäng från Spårvägen efter Jkpg. En kille som vägrade bli omkörd fullt ut utan ökade farten så att han höll sig mitt i vår klunga och gjord att vi var 3 i bredd vid hans position, körde sedan om oss på insidan, och mittemellan vår två le

Linus min kritik var inte mot ropandet "håll till höger" det tycker jag är väldigt bra, det jag störde mig mest på var tonen och i ett flertal fall tilläggen som antyder till att vi inte har på vägar att göra och som jag påtalade i mitt förra inlägg det v

Hörde aldrig "Håll till höger" däremot enbart "Höger".

Jag kom farande på vägen i en förhållandevis rak linje efter Karlsborg när en tant vinglade ut på vägen framför mig. Raskt utbrast jag HÖGER och hon fattade galoppen snabbt och vinglade tillbaka. D

hörde vid flera omkörningar som bruse sa ovan. "KOMMER VÄNSTER" Kändes mer som en bra upplysning/varning än de som skrek "HÅLL HÖGER" med en irriterad ton