Quote from Guest on 18 August 2010, 18:15500 m - så långt kom jag innan någon högg en kniv i min mage, iallafall som det känns. Är nedrans envis men det gör så ont att det går inte ens att gå.
Detta är tredje gången det händer. Varför??? Ska springa bellmanstaffetten och Tjejmilen - det ser ut
500 m - så långt kom jag innan någon högg en kniv i min mage, iallafall som det känns. Är nedrans envis men det gör så ont att det går inte ens att gå.
Detta är tredje gången det händer. Varför??? Ska springa bellmanstaffetten och Tjejmilen - det ser ut
Quote from Susan Hartley on 18 August 2010, 18:25Vad äter du på ett ungefär (vad för typ av livsmedel)? Jag har ett jättepyssel med att få maten att fungera innan träning, annars får jag magkramp, håll eller magkatarr (ibland allt på samma gång).
Bäst fungerar det för mig med typisk frukostmat i magen
Vad äter du på ett ungefär (vad för typ av livsmedel)? Jag har ett jättepyssel med att få maten att fungera innan träning, annars får jag magkramp, håll eller magkatarr (ibland allt på samma gång).
Bäst fungerar det för mig med typisk frukostmat i magen
Quote from Elias Engqvist on 18 August 2010, 18:26Jag skulle säga att det är för att du nästan aldrig löptränar!
Jag kollade de senaste 90 dagarna och då hade du sprungit i snitt 4,15 km i veckan - det är i stort sett detsamma som ingenting.
Jag skulle säga att det är för att du nästan aldrig löptränar!
Jag kollade de senaste 90 dagarna och då hade du sprungit i snitt 4,15 km i veckan - det är i stort sett detsamma som ingenting.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 18:28Ja, har inte skrivit all träning här. Löptränar oftare samt cyklar en hel del. Är dålig på att skriva i denna dagbok......
Nu var det dock 2 veckor sen jag hade en rejäl löptur pga semester och nu när jag ska sätta igång igen så blir det såhär..suck.
Ja, har inte skrivit all träning här. Löptränar oftare samt cyklar en hel del. Är dålig på att skriva i denna dagbok......
Nu var det dock 2 veckor sen jag hade en rejäl löptur pga semester och nu när jag ska sätta igång igen så blir det såhär..suck.
Quote from Elias Engqvist on 18 August 2010, 18:30Jag tror fortfarande att det är brist på träning - hur mycket löpträning har du per vecka då?
Jag tror fortfarande att det är brist på träning - hur mycket löpträning har du per vecka då?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 18:34Det enda sättet att lindra problemet under pågående pass som jag vet är att sänka tempot. Min erfarenhet är också att problemet blir ganska sällsynt när man har sprungit regelbundet ett par veckor.
Lycka till med tävlingarna!
Det enda sättet att lindra problemet under pågående pass som jag vet är att sänka tempot. Min erfarenhet är också att problemet blir ganska sällsynt när man har sprungit regelbundet ett par veckor.
Lycka till med tävlingarna!
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 18:37Det blir mellan 6-7 km/pass ca 2-3 ggr i veckan.
Blandar in cykelträning och simning för konditionen, iallafall nu när astman har en tendens att smyga sig på vid mina löppass.Men det är sant, är inte alltför regelbunden i min träning - men såhär brukar
Det blir mellan 6-7 km/pass ca 2-3 ggr i veckan.
Blandar in cykelträning och simning för konditionen, iallafall nu när astman har en tendens att smyga sig på vid mina löppass.
Men det är sant, är inte alltför regelbunden i min träning - men såhär brukar
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 18:43Uppvärmning kanske är bra för dig.
Uppvärmning kanske är bra för dig.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 18:46Jo, kasnke, tycker jag värmer upp så duktigt menmen
Jo, kasnke, tycker jag värmer upp så duktigt menmen
Quote from Susan Hartley on 18 August 2010, 19:02"Äter oftast fil med havrefras, en banan och lite keso på eftermiddagen. "
... och något mer än det hoppas jag.
"Äter oftast fil med havrefras, en banan och lite keso på eftermiddagen. "
... och något mer än det hoppas jag.