Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 20:52Lite ot men det hade varit intressant att se lite källhänvisningar från alla som hävdar att de vet vad saker och ting beror på. Och då menar jag inte wikipedia...
Lite ot men det hade varit intressant att se lite källhänvisningar från alla som hävdar att de vet vad saker och ting beror på. Och då menar jag inte wikipedia...
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:58Jag har fått rejäl håll en gång då jag sprang tjejmilen och gick ut för hårt. Hade kramp som bokstavligen vek mig dubbel mellan 2-7 km, innan det släppte. Efter det hade jag känning av håll bara jag konditionstränade (satt i säkert fyra månader) Helt GALE
Jag har fått rejäl håll en gång då jag sprang tjejmilen och gick ut för hårt. Hade kramp som bokstavligen vek mig dubbel mellan 2-7 km, innan det släppte. Efter det hade jag känning av håll bara jag konditionstränade (satt i säkert fyra månader) Helt GALE
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 22:02Redan gjort! Funkar för mig, kanske för dig..... (t+)
Redan gjort! Funkar för mig, kanske för dig..... (t+)
Quote from Elias Engqvist on 18 August 2010, 22:05Man kan ofta få det att lätta genom att stretcha ut det - böja sig bakåt och hitta rätt vinkel.
Man kan ofta få det att lätta genom att stretcha ut det - böja sig bakåt och hitta rätt vinkel.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 09:13Fick tipset för en tid sen att stanna upp och göra ett set med situps för att få hållet att släppa - fungerar faktiskt alldeles utmärkt!
Fick tipset för en tid sen att stanna upp och göra ett set med situps för att få hållet att släppa - fungerar faktiskt alldeles utmärkt!
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 10:43Testa att ha något i händerna när du springer - typ kottar eller pinnar.
Testa att ha något i händerna när du springer - typ kottar eller pinnar.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 10:53Tror faktiskt lite på Christers teori. Eller rättare sagt på mig stämmer det.
När jag började löpa fick jag ofta hållkänningar, men sen nu när jag är genomtränad ett par år händer det aldrig. Kanske förutom vid något tillfälle där jag ätit knappa timman i
Tror faktiskt lite på Christers teori. Eller rättare sagt på mig stämmer det.
När jag började löpa fick jag ofta hållkänningar, men sen nu när jag är genomtränad ett par år händer det aldrig. Kanske förutom vid något tillfälle där jag ätit knappa timman i
Quote from Johan Lindh on 19 August 2010, 12:33När jag får håll brukar jag andas djupt med magen och försöka slappna av. Jag brukar också plocka upp en sten och krama hårt i en hand. Jag tror att det gör att man tappar fokus på att det gör ont så att man kan slappna av. Om du testar med en sten eller
När jag får håll brukar jag andas djupt med magen och försöka slappna av. Jag brukar också plocka upp en sten och krama hårt i en hand. Jag tror att det gör att man tappar fokus på att det gör ont så att man kan slappna av. Om du testar med en sten eller
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 14:25Liten uppräkning av "träningsvärk" som kan drabba löpare.
http://img.unt.se/multimedia/6-1lopningsverk.pdf
Här nämns ju bland annat håll:
Håll. Uppstår när ligamenten från diafragman till de
inre organen, och då speciellt levern, sträcks ut. Det
beror
Liten uppräkning av "träningsvärk" som kan drabba löpare.
http://img.unt.se/multimedia/6-1lopningsverk.pdf
Här nämns ju bland annat håll:
Håll. Uppstår när ligamenten från diafragman till de
inre organen, och då speciellt levern, sträcks ut. Det
beror
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 14:49Även om det kanske inte hjälper eller ger svar...
Jag fick ofta håll för många år sedan då jag var ung och i god form. Nu tycks jag aldrig drabbas. Jag var också lite fettfriare på den tiden, jag kanske på något vis har bättre smörjning mellan organen so
Även om det kanske inte hjälper eller ger svar...
Jag fick ofta håll för många år sedan då jag var ung och i god form. Nu tycks jag aldrig drabbas. Jag var också lite fettfriare på den tiden, jag kanske på något vis har bättre smörjning mellan organen so