Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHållhelvetet!!
You need to log in to create posts and topics.

Bara genom att logga all träning så vet du hur mycket du verkligen tränar - annars blir det lätt att man är lite optimistisk om hur mycket man tränar!

Jag tror fortfarande att det beror på för lite träning! Är det inte mat för tätt inpå så är det otränat

Hur nära inpå passet äter du? Jag har hört två timmar men det beror nog på vad du ätit. Jag har i bland inte kommit iväg efter frukost (kaffet är gott och tidningen räcker länge 😉 ) då brukar jag äta en banan eller dricka ett glas mjölk eller yoghurt, vä

Senast jag kollade så var väl teorin att håll är kramp och alltså beror på överbelastade muskler. Med andra ord håller jag med Christer, träna mer. Dessutom går det att stretcha bort håll om man träffar rätt, även det tyder på att det egentligen är en mus

Hej!

Jag fick håll titt som tätt, innan jag fick tipset av min PT att se till att dricka mycket dagen innan. Efter det är hållet borta. Självklart gäller det ju att du tränar mycket som de andra säger, men om du säger att du gör det så är mitt tips att s

Har du testat att byta ut filet och så mot tex gröt? Jag hade också håll nästan varannat pass förut men nu när jag äter gröt istället har det blivit mycket bättre.

Christer: Håller inte med.
Har själv inte märkt någon korrelation mellan att vara otränad och få håll oftare än i mer vältränade perioder...

Jag tror det mer handlar om individuell känslighet gällande kosthållning inför träning.

Till trådskaparen: Lab

Undvik mint. Mint i alla former ger mig håll. Så inga typ extratuggumin och så.

Jag får magsmärtor av allt som innehåller sötningsmedel (xylitol i tuggummi då inräknat). Dock får jag denna smärta oavsett om jag skulle gå ut och jogga eller om jag sitter hemma i soffan, så det kanske inte har något med saken att göra.

Nu pratar vi om håll här - hållhelvete närmare bestämt!

Christer är klok!

Håll beror oftast på att kroppen inte vant sig vid de nya kraven som du ställer på den, när du löptränar. Det kan ta fyra till sex veckors regelbunden träning innan hållet lättar. Slå ned på tempot till promenad när hållet "slår till"