Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHälseneinflammation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Kjell! 🙂

Men Du, inte behöver man vara blyg? Vi är här för varandra, väl?

Men Sylvia då..!!??..nu blev jag alt röd om kinderna..;)
Tycker ändå att det känns bäst när du lägger upp snacket liksom...helt coolt typ.:D

OK. Let me know nästa gång Du vill jag ska lägga upp snacket. 😉

Sylvia, du är icke glömd, bara lite mkt att göra. Kör en edit på detta mess när jag hinner 🙂

Editen som utlovades:

Sylvia,

Edit 1: DD på löparknä eller "smärta utsida knä": lateral meniskskada, proximal tibiofibularledsdysfunktion, triggerpunkter i p

Vad händer?

Förra året hade jag inflammation i vänster hälsena i ett halvår, med excentrisk träning blev jag dock med tiden bra.

I år har jag dock fått ett nytt problem, denna gång i höger hälsena, vilket uppkom i samband med att jag åkte mycket längdsk

Är du säker på att det är i själva senan du har en inflammation?
Jag har en inflammation i ena hälens slemsäck (sitter typ där hälsenan fäster i hälen). Det gör ont när senan "trycks ihop", t ex om jag ställer mig på tå, skjuter ifrån i löpsteget etc.
Det

Tack!
Du kan nog ha rätt för det är endast när den trycks ihop som det gör ont (står på tå). Om det är en slemsäck väcker jag då frågan om det ändå är excentrisk träning som gäller eller skall jag byta angreppssätt?

Läkaren jag träffade rekommenderade excentrisk träning (för att bygga upp styrkan i senan/fästet) samt ordentlig stretch av både den yttre och inre vadmuskulaturen (eftersom den lätt blir stel vid slemsäcksinflammation, vilket påverkar rörligheten och möj

Jag hade nyligen vad jag misstänker var en slemsäcksinflammation i hälen. Jag testade att hålla uppe lite med mina excentriska tåhävningar, som jag annars gör regelbundet som prehab för mina hälsenor. Genast blev det mycket bättre! Nu är det nästan helt b

Jag förstår precis vad du menar!
För mig blir slemsäcken mer irriterad om jag går högt upp i tåhävningarna (sträcker i fotleden), men om jag vänder lite innan ytterläget har det funkat bra.