Quote from Funbeat user on 23 October 2010, 18:01Upprop, hur tycker funbeat-panelen: är det okay att sno åt sig två flaskor sportdryck, så att senare löpare inte får någon alls, och sedan skylla på sponsorn?
Ja eller nej?
Upprop, hur tycker funbeat-panelen: är det okay att sno åt sig två flaskor sportdryck, så att senare löpare inte får någon alls, och sedan skylla på sponsorn?
Ja eller nej?
Quote from Funbeat user on 23 October 2010, 18:09Jag sprang som sagt var inte det här loppet, men framgick det någonstans hur många flaskor sportdryck man fick ta? Var man tvungen att ta en även om man inte ville ha någon? Hur många muggar sportdryck fick man ta på varje vätskekontroll?
Jag sprang som sagt var inte det här loppet, men framgick det någonstans hur många flaskor sportdryck man fick ta? Var man tvungen att ta en även om man inte ville ha någon? Hur många muggar sportdryck fick man ta på varje vätskekontroll?
Quote from Funbeat user on 23 October 2010, 21:25Kort och enkelt svar: står det inte hur många flaskor man får ta är det inte Sven som bestämmer hur många som är OK, så JA, man får ta två, eller tom fler, det är arrangörens sak att se till att det finns så det räcker, eller sätta begränsningen.
Och som
Kort och enkelt svar: står det inte hur många flaskor man får ta är det inte Sven som bestämmer hur många som är OK, så JA, man får ta två, eller tom fler, det är arrangörens sak att se till att det finns så det räcker, eller sätta begränsningen.
Och som
Quote from Funbeat user on 23 October 2010, 23:11Ja, jag ser inte heller att det skulle vara ett problem att ta två flaskor om man är törstig, så länge det inte finns klar information om att man bara får ta en. Arrangören får se till att det räcker, eller vara tydlig med hur många man får ta.
Ja, jag ser inte heller att det skulle vara ett problem att ta två flaskor om man är törstig, så länge det inte finns klar information om att man bara får ta en. Arrangören får se till att det räcker, eller vara tydlig med hur många man får ta.
Quote from Funbeat user on 23 October 2010, 23:19Det stod en mängd Powerade uppställda på ett bord + en måttligt engagerad person bakom och inga skyltar vad jag såg .Jag gick tbks o tog mig en andra Blå dricka ,skämdes inte så där våldsamt för det,ej heller för de 2 koppar kaffe jag intog .Vi som deltag
Det stod en mängd Powerade uppställda på ett bord + en måttligt engagerad person bakom och inga skyltar vad jag såg .Jag gick tbks o tog mig en andra Blå dricka ,skämdes inte så där våldsamt för det,ej heller för de 2 koppar kaffe jag intog .Vi som deltag
Quote from Funbeat user on 24 October 2010, 02:18Men räcker till alla, någonstans finns det ändå ett rimlighetens och anständighetens tak för hur mkt man tar, eller hur?
Om någon tar hela famnen full med flaskor? Eller fyller sin medhavda löparryggsäck?
Men räcker till alla, någonstans finns det ändå ett rimlighetens och anständighetens tak för hur mkt man tar, eller hur?
Om någon tar hela famnen full med flaskor? Eller fyller sin medhavda löparryggsäck?
Quote from Funbeat user on 24 October 2010, 07:41Jag kan bara konstatera att med den utbredda inställningen bland löpare är det tur att man själv brukar gå i mål långt innan det hinner ta slut. Men jag känner sympati för er som inte hinner.
Jag kan bara konstatera att med den utbredda inställningen bland löpare är det tur att man själv brukar gå i mål långt innan det hinner ta slut. Men jag känner sympati för er som inte hinner.
Quote from Funbeat user on 24 October 2010, 08:29lingling, har du sett någon ta famnen full på någon tävling? Eller fyllt hela rycksäcken med flaskor? Känns lite som ett ickeproblem.
lingling, har du sett någon ta famnen full på någon tävling? Eller fyllt hela rycksäcken med flaskor? Känns lite som ett ickeproblem.
Quote from Funbeat user on 24 October 2010, 08:43Nej jag har inte det, men det jag undrade över var var gränsen går, vilka mängder ska den som beställer dit drickan eller annat "målgodis" räkna med? 2 är OK, tre och fyra tycker en del? fem? då börjar vi prata famnen full, eller lasta dem i något ...
Ja
Nej jag har inte det, men det jag undrade över var var gränsen går, vilka mängder ska den som beställer dit drickan eller annat "målgodis" räkna med? 2 är OK, tre och fyra tycker en del? fem? då börjar vi prata famnen full, eller lasta dem i något ...
Ja
Quote from Funbeat user on 24 October 2010, 08:56Alltså, det viktiga i den här diskussionen är väl att se till att drickan inte tar slut för tidigt nästa år. Ingen av er, inte ens Sven, vet ju om det ställdes fram lika många flaskor som antal löpare som kom till start. Det kanske var ett underskott reda
Alltså, det viktiga i den här diskussionen är väl att se till att drickan inte tar slut för tidigt nästa år. Ingen av er, inte ens Sven, vet ju om det ställdes fram lika många flaskor som antal löpare som kom till start. Det kanske var ett underskott reda