Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 09:54Dagens Nyheter skriver i dag om att Stockholms Stad valt ut två stråk som ska skötas extra noga för cyklister. Trafikkontoret vill veta vad extra noggrann skötsel kostar och vilken skillnad detg blir för cyklisterna. Det är Huddingestråket och Skärholmsst
Dagens Nyheter skriver i dag om att Stockholms Stad valt ut två stråk som ska skötas extra noga för cyklister. Trafikkontoret vill veta vad extra noggrann skötsel kostar och vilken skillnad detg blir för cyklisterna. Det är Huddingestråket och Skärholmsst
Quote from Rasmus Olsson on 20 December 2010, 10:08Och så länge Skanstullsbron inte blivit plogad på snart en vecka, så det är 10 cm modd, så spelar det ju ingen roll vad de gör ute i förorten.
Mycket snack och liten verkstad. De kan som sagt, börja ploga gång- och cykelbanorna överhuvudtaget!
Och så länge Skanstullsbron inte blivit plogad på snart en vecka, så det är 10 cm modd, så spelar det ju ingen roll vad de gör ute i förorten.
Mycket snack och liten verkstad. De kan som sagt, börja ploga gång- och cykelbanorna överhuvudtaget!
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 12:06ja det var ju synd att de inte valt ut "mitt" stråk"!
undrar hur utvärderingen kommer ske sedan?varför inte bara titta på cykelstäder i norr och lära av dem? har bott i Umeå och minns inte att det nånsin var problem att ta sig fram, oavsett årstid. m
ja det var ju synd att de inte valt ut "mitt" stråk"!
undrar hur utvärderingen kommer ske sedan?
varför inte bara titta på cykelstäder i norr och lära av dem? har bott i Umeå och minns inte att det nånsin var problem att ta sig fram, oavsett årstid. m
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 12:34Utvärdera hit och dit, jag tycker att det är självklart att gång/cykelvägar skall röjas så att folk som väljer att ta sig till jobbet på ett sätt som inte smutsar ner naturen kan ta sig fram.
Visst kan jag acceptera att det ligger ett lager nysnö kl. 5 p
Utvärdera hit och dit, jag tycker att det är självklart att gång/cykelvägar skall röjas så att folk som väljer att ta sig till jobbet på ett sätt som inte smutsar ner naturen kan ta sig fram.
Visst kan jag acceptera att det ligger ett lager nysnö kl. 5 p
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 12:47Jag tycker att att det är rätt prioritering att i första hand få bilvägarna farbara och någorlunda säkra, det är en viktigare infrastruktur än cykelvägar för samhället. Och det är väl knappast så att det hinns med på ett bra/snabbt sätt när det snöar som
Jag tycker att att det är rätt prioritering att i första hand få bilvägarna farbara och någorlunda säkra, det är en viktigare infrastruktur än cykelvägar för samhället. Och det är väl knappast så att det hinns med på ett bra/snabbt sätt när det snöar som
Quote from Rasmus Olsson on 20 December 2010, 12:59Fredrik, om du gångbanor och trottoarer röjs, hur har du då tänkt dig att bilsiterna ska kunna komma till sina bilar?
Är det inte viktigare att satsa på att ploga så kollektivtrafiken kommer fram?
Fast, viktigast är väl att Du får köra fram med DIN bil,
Fredrik, om du gångbanor och trottoarer röjs, hur har du då tänkt dig att bilsiterna ska kunna komma till sina bilar?
Är det inte viktigare att satsa på att ploga så kollektivtrafiken kommer fram?
Fast, viktigast är väl att Du får köra fram med DIN bil,
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 13:05Bruse,
Jag åker knappt bil om du nu avsåg mig personligen i det där lilla utbrottet.
Vidare jämförde jag prioriteringen bilvägar kontra cykelvägar, ej vägar för annan kollektivtrafik än t ex buss.De flesta som ska ta sig till sina bilar klarar nog detta
Bruse,
Jag åker knappt bil om du nu avsåg mig personligen i det där lilla utbrottet.
Vidare jämförde jag prioriteringen bilvägar kontra cykelvägar, ej vägar för annan kollektivtrafik än t ex buss.
De flesta som ska ta sig till sina bilar klarar nog detta
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 13:25Så här välplogad och fin var en cykelbana i Upplands-väsby (Smedby) nära brandstationen:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=e0ecd74a209b41c7a40054927bca1d4b.jpg&Size=
Som jämförelse så är vägstråken på Järvafältet oerhört mycket mer välskötta.
Så här välplogad och fin var en cykelbana i Upplands-väsby (Smedby) nära brandstationen:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=e0ecd74a209b41c7a40054927bca1d4b.jpg&Size=
Som jämförelse så är vägstråken på Järvafältet oerhört mycket mer välskötta.
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 18:55Man skulle kunna tvinga Nordin och Anckerslö att cykla på utvalda stråk någon gång i veckan. Sedan skulle det nog ramla fram några miljarder till cykelvägarna..
För övrigt är bilar okänsliga för 5 cm snö så länge det sitter en förare och inte en passag
Man skulle kunna tvinga Nordin och Anckerslö att cykla på utvalda stråk någon gång i veckan. Sedan skulle det nog ramla fram några miljarder till cykelvägarna..
För övrigt är bilar okänsliga för 5 cm snö så länge det sitter en förare och inte en passag
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 19:42En stilla undran är ju hur mycket svårare de högljudda rösterna vill göra det för räddningstjänsten att ta sig fram, för mat och mediciner att nå behövande, för barn att komma till skolorna, för hantverkarna att utföra sin jobb, för oss andra i den stora
En stilla undran är ju hur mycket svårare de högljudda rösterna vill göra det för räddningstjänsten att ta sig fram, för mat och mediciner att nå behövande, för barn att komma till skolorna, för hantverkarna att utföra sin jobb, för oss andra i den stora