Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 19:56Om småkommuner i norrland klarar av att ploga alla vägar samma dag som det snöar så finns det ingen ursäkt för stockholm att inte klara av det.
Det är klart att det kan bli lite småbesvärligt ett tag om det snöa och blåser ordentligt, men nog är det plog
Om småkommuner i norrland klarar av att ploga alla vägar samma dag som det snöar så finns det ingen ursäkt för stockholm att inte klara av det.
Det är klart att det kan bli lite småbesvärligt ett tag om det snöa och blåser ordentligt, men nog är det plog
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 21:07Efter som det väldigt sälla är samma fordon som snöröjer väg och cykelbanor finns det inget praktiskt problem att höja prioriteringen av cykelbanor, det handlar bara om var man vill lägga pengarna.
Nu bor jag inte i stockholm utan i lilla västerås, här
Efter som det väldigt sälla är samma fordon som snöröjer väg och cykelbanor finns det inget praktiskt problem att höja prioriteringen av cykelbanor, det handlar bara om var man vill lägga pengarna.
Nu bor jag inte i stockholm utan i lilla västerås, här
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 21:15Liknelsen med småkommuner i Norrland haltar en del, i synnerhet när man betraktar innerstaden. De har någonstans att göra av snön och det står inte bilar precis överallt.
De hade dock gärna fått röja trottoarerna lite bättre än de gör. Jag prioriterar at
Liknelsen med småkommuner i Norrland haltar en del, i synnerhet när man betraktar innerstaden. De har någonstans att göra av snön och det står inte bilar precis överallt.
De hade dock gärna fått röja trottoarerna lite bättre än de gör. Jag prioriterar at
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 21:32Håller såklart med min namne J N.
Att snöröja norrländska glesbygden låter trots allt simpelt.
Såg en kraftigt synskadad ute i snömodden idag, det såg inte kul ut. Inte heller min rullstolsburne kompis har det så lätt i stan. Plötsligt känns cyklistgnä
Håller såklart med min namne J N.
Att snöröja norrländska glesbygden låter trots allt simpelt.
Såg en kraftigt synskadad ute i snömodden idag, det såg inte kul ut. Inte heller min rullstolsburne kompis har det så lätt i stan. Plötsligt känns cyklistgnä
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 21:37Jag kan inte tänka mig att någon tycker att man skall köra blåslampa på cykelvägarna och sedan strunta i allt annat utan de borde självklart ploga rubbet. Här ute i Sollentuna har det varit i stort sett o-plogat hela helgen, på gång som bilvägar vilket är
Jag kan inte tänka mig att någon tycker att man skall köra blåslampa på cykelvägarna och sedan strunta i allt annat utan de borde självklart ploga rubbet. Här ute i Sollentuna har det varit i stort sett o-plogat hela helgen, på gång som bilvägar vilket är
Quote from Rasmus Olsson on 20 December 2010, 22:23Eftersom många banor gångbanor även är cykelbanor och tvärtom, så ser iallafall inte jag ett motsatsförhållande att prioritera både gång- och cykelbanor.
Att hellre vilja prioritera snöröjningen för biltrafiken, före röjningen för föräldrar med barnvagn,
Eftersom många banor gångbanor även är cykelbanor och tvärtom, så ser iallafall inte jag ett motsatsförhållande att prioritera både gång- och cykelbanor.
Att hellre vilja prioritera snöröjningen för biltrafiken, före röjningen för föräldrar med barnvagn,
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 22:31Bruse: (t+)
Bruse: (t+)
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 22:31"Men bara bilen kommer fram så är de av oljeindustrin köpta politikerna glada."
Hehe...allt elände är en konspiration och allt bra är tack vare mig.
Då är vi överens om att ifall ett problem föreligger så är det främst att inte bilvägar och trottoarer h
"Men bara bilen kommer fram så är de av oljeindustrin köpta politikerna glada."
Hehe...allt elände är en konspiration och allt bra är tack vare mig.
Då är vi överens om att ifall ett problem föreligger så är det främst att inte bilvägar och trottoarer h
Quote from Rasmus Olsson on 20 December 2010, 22:44hur har du tänkt dig jag ska komma till jobbet? Ska jag köpa bil och belasta miljön ännu mer? Cykla är det mest miljövänliga transportsättet, varför vill du att jag ska belasta miljön med att köra bil eller åka buss?
Det är ju då som det kommer in, att c
hur har du tänkt dig jag ska komma till jobbet? Ska jag köpa bil och belasta miljön ännu mer? Cykla är det mest miljövänliga transportsättet, varför vill du att jag ska belasta miljön med att köra bil eller åka buss?
Det är ju då som det kommer in, att c
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 22:45Ett vanligt förekommande problemfenomen är när det inte har snöat på några dagar. Då behöevr man ju inte röja, nej just det det låg ju kvar 5-10 cm eländig modd. Som då ligegr kavr till nästa gång.
Men visst vi lever i Ultima Thule och det får vi väl acc
Ett vanligt förekommande problemfenomen är när det inte har snöat på några dagar. Då behöevr man ju inte röja, nej just det det låg ju kvar 5-10 cm eländig modd. Som då ligegr kavr till nästa gång.
Men visst vi lever i Ultima Thule och det får vi väl acc